کد خبر: ۱۸۵۸۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
در ادامه اعتراضات ضددولتی در تایلند، نیروهای ارتش برای کمک به نیروهای ضدشورش و مقابله با ورود معترضان به ساختمان‌های دولتی در بانکوک پایتخت این کشور مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی، نیروهای ارتش در خیابان‌های بانکوک پایتخت تایلند مستقر شدند تا به کمک نیروهای ضد شورش از ساختمان‌های دولتی در مقابل معترضان مخالف دولت محافظت کنند.

شاهدان عینی می‌گویند به سمت معترضانی که قصد شکستن موانع مقابل ساختمان دولت را داشتند، گاز اشک آور شلیک شده است.

رهبران معترضان تهدید کرده‌اند که به ساختمان‌های دولتی از جمله مقر یینگلاک شیناوترا، نخست‌وزیر تایلند حمله خواهند کرد.

یک شنبه هشتمین روز از ادامه درگیری‌ها در تایلند برای برکناری نخست وزیر این کشور است.

گفته می‌شود که در درگیری روز شنبه دو نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

معترضان می‌گویند خانم ینگلاک در واقع آلت دست برادرش تاکسین شیناوترا، نخست وزیر سابق است.

آقای تاکسین در سال 2006 و‌ پس از اعتراضات گسترده در تایلند، در یک کودتا برکنار شد و اکنون در یک تبعید خودخواسته، در خارج از کشور زندگی می‌کند.

او 2 سال پس از برکناری، به جرم فساد مالی به حبس محکوم شد. تاکسین شیناوترا همواره گفته که اتهامات وارده به او سیاسی و ناروا بوده است.

تاکسین شیناوترا از مناقشه‌انگیزترین چهره‌های سیاسی در تایلند است که در عین محبوبیت گسترده در مناطق روستایی، در شهرها و در میان طبقه متوسط مخالفان فراوانی دارد.

روز گذشته تعدادی از مخالفین در ادامه اشغال ساختمانهای دولتی وارد سازمان ارتباطات و مخابرات تایلند و همچنین وارد محوطه یک شبکه تلویزیونی دولتی این کشور شدند. 

اگر چه نخست وزیر تایلند از معترضان خواسته است که برای حل و فصل اختلافات به میز مذاکره بازگردند اما تنش‌ها در بانکوک رو به افزایش است. جنبش اعتراضی ضد دولتی، دعوت به اشغال فراگیر ساختمان‌های دولتی در سرتاسر پایتخت کرده و آن را «شورش خلق» خوانده است.

براساس گزارش بی بی سی، اگر حامیان خانم ینگلاک که عمدتا در حومه شهر و روستاها ساکن هستند بیش از این برای پشتیبانی از او روانه پایتخت شوند، خطر فراگیر شدن خشونت در پایتخت بالا می‌گیرد.

آن‌چه در روزهای اخیر سبب افزایش تنش‌های سیاسی در تایلند شده، طرح پیشنهادی عفو سیاسی است که منتقدان آن می‌گویند بازگشت تاکسین شیناوترا را ممکن می‌کند.

سنای تایلند این طرح مناقشه‌برانگیز را رد کرده است.

خانم ینگلاک، نخست‌وزیر، گفته است که رای سنا را می‌پذیرد و آن را دوباره به رای نمی‌گذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها