کد خبر: ۱۸۵۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار شد که این مراسم بزرگ جهان اسلام در بسیاری از کشورهای اسلامی منجمله، مصر،تونس، یمن، شرق عربستان، بحرین، تایلند، مالزی،اندونزی، و... با برگزاری راهپیمایی و تجمعات مختلف و پرشورتر از گذشته گرامی داشته شد.

به گزارش زاهدان پرس در همین حال امسال با توجه به بیداری اسلامی و سرایط خاص منطقه این راهپیمایی برای جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار بود.

این در حالیست که در کشوری همچون مصر پس از سقوط دیکتاتور این کشور مردم اهل سنت این کشور در روز قدس تظاهرات میلیونی برگزار کردند.

این مسئله در تونس نیز که چند ماهی می باشد که دیکتاتور غربگرای آن فرار کرده است نیز با حضور مردم اهل سنت این کشور تکرار شد.

اما از سویی دیگر رژیم های آل سعود و آل خلیفه نیز با تدابیر شدید امنیتی تلاش کردند که مانع از برگزاری روز قدس در این کشورها شوند و حتی در بحرین راهپیمایی کنندگان روز قدس با نیروهای نظامی آل خلیفه درگیر شدند.

در همین حال روز قدس در سیستان و بلوچستان با حضور گسترده  اقشار مختلف مردم و علمای شیعه و سنی در سرتاسر این این استان با شکوه خاصی برگزار شد.

این در حالیست که در راهپیمایی مردم زاهدان خبری از مولوی عبدالحمید و نزدیکان وی نبود و این مسئله سبب برخی سوالات در افکار عمومی شده است.

از آنجائیکه روز قدس و مخصوصا امسال بسیار برای جهان اسلام دارای اهمیت ویژه بوده است این عدم حضور را جدای از انکه یک کوتاهی در تکلیف بزرگ دینی دانست، باید در ابعادی دیگر بررسی کرد.

برخی از فعالین سیاسی معتقدند با توجه اسناد فراونی که از دنباله روی مسجد مکی از آل سعود وجود دارد عدم حضور مولوی عبدالحمید و برخی از چهره ای دیگر مسجد مکی را در این راستا باید ارزیابی کرد.

این فعالین معتقدند میان عدم حضور مولوی عبدالحمید و تلاش فراوان آل سعود از برگزاری روز قدس ارتباط معناداری وجود دارد و علی الخصوص هنگاهی که این موضوع را در کنار بی تفاوتی عبدالحمید راجع به اتفاقات بحرین را در کنار سیاست خصمانه آل خلیفه در برابر روز قدس بگذاریم ابعاد این قضیه روشن تر خواهد شد.

از سویی دیگر برخی از فعالین سیاسی نیز معتقدند عدم حضور عبدالحمید و برخی نزدیکانش در مراسم روز قدس ادامه دنباله روی وی از فتنه گران سال 88 می باشد.همچنانکه وی حتی در خطبه های نماز مسجد مکی نیز به صراحت از سیاست های سران فتنه حمایت می کند.

این در حالیست که برخی از جریانات اصلاح طلب فتنه گر خارج از کشور طی بیانیه ای اعلام کردند که عدم حضور طرفدارانشان در روز قدس سبب تقویت شعار نه غزه نه لبنان خواهد شد!

این فعالین سیاسی معتقدند با توجه به پایبندی همیشگی مولوی عبدالحمید به ادامه روی از سیاست های اصلاح طلبان این عدم حضور را نیز می توان در همین راستا تحلیل کرد.

گرچه در اینباره تحلیل های و کدهای دیگری نیز موجود می باشد ولی حتی در صورت رد این مسائل از طرف مسجد مکی عدم حضور مولوی عبدالحمید حتی ناخواسته بازی در پازل فتنه گران و آل سعود و آل خلیفه بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها