کد خبر: ۱۸۵۵۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با خیلی از بازیکنان پرسپولیس شوخی داریم و به کسی سیلی نزدم.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، کریم انصاری‌فرد در گفت‌وگویی درباره بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس، شرایطش در تیم ملی فوتبال و قرعه‌کشی جام جهانی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

* در مورد بازی با پرسپولیس و برد مقابل این تیم بگو.

بازی خوبی بود به نظر هر دو تیم برای صدرنشینی تلاش می‌کردند. باران هم که باریده بود و بازی جانداری را شاهد بودیم. عملکرد فنی که در این بازی می‌شد دید به علت بارش باران کمی قفل کرده بود اما خدا را شکر ما در زمین خودمان برنده شدیم و این 3 امتیاز برای ما خیلی با ارزش بود. دل هوادارانمان را شاد کردیم و این بازی 6 امتیازی را به سود خودمان به پایان رساندیم. هوادارانمان را خوشحال کردیم و فکر می‌کنم یکی از بهترین بازی‌های لیگ بود.

* در صحنه‌هایی از بازی به داور بازی معترض بودی، دلیل اعتراض‌هایت چه بود؟

داور هند من را گرفته بود و به نظرم صد در صد اشتباه کرد چون اصلا توپ به دست من نخورده بود. من برای همه بازی‌ها انگیزه دارم چون امسال سال جام جهانی است و مهمترین اولویتم حضور در جام جهانی است و به همین دلیل با انگیزه بیشتری بازی می‌کنم.

* اما به نظر می رسید مقابل پرسپولیس انگیزه‌ات خاص‌تر بود.

نه انگیزه خاصی نبود. پرسپولیس تیم سابق من است و یک سال آنجا بازی کردم. دوستان خیلی خوبی در این تیم دارم. آقای دایی مربی‌ام بوده و علیرغم اینکه می‌گویند اول فصل بین ما شکر آب شده اما اینها واقعیت‌های فوتبال است و  من برای هر بازی انگیزه زیادی دارم. بازی با پرسپولیس هم بازی مقابل کم تیمی نبود. این بازی انگیزه خاص خودش را داشت نه برای من بلکه برای همه بازیکنان. خدا را شکر و با لطف خدا توانستیم از این بازی سربلند بیرون بیاییم.

* قبول داری بازی بیش از اندازه جنگنده بود به طوری که حتی آخر بازی چند سیلی هم رد و بدل شد.

من که به کسی سیلی نزدم. ما بازیکنان با هم شوخی داریم و با خیلی از بازیکنان پرسپولیس دوست و رفیق هستم چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس ما با هم شوخی داشته و داریم. شاید یکسری درگیری‌ها هم در فوتبال می‌شد اما اینها طبیعی است چون فوتبال یک ورزش فیزیکی است و از این مسائل پیش می‌اید اما اگر من در صحنه‌ای بد خطا کردم و یا اعتراض‌هایی انجام داده‌ام از همه عذرخواهی می‌کنم. هر چه بود تمام شد و اینها جز زیبایی‌ها فوتبال است. من به هیچکس نه بی‌احترامی کردم و نه حرفی زده‌ام اگر هم کسی از من چیزی به دل گرفته از همه آنها عذرخواهی می‌کنم حتی اگر از سمت سایر بازیکنان هم صحبتی شده عذرخواهی می‌کنم. هوادارانمان البته خیلی خوب بودند و فقط تیم خودشان را تشویق کردند و هیچ بی‌احترامی به کسی نکردند.

* گل که زدی یک استارت سریع زدی اما سپس ایستادی و خوشحالی نکردی، دلیلش چه بود؟

بازی حساسی بود و وقتی گل زدم خواستم خوشحالی کنم که دیدم تیم مقابلم پرسپولیس است. از پرسپولیس سال گذشته پول گرفته بودم این پول را در زندگی‌ام استفاده کردم و نمی‌توانم آنها را ناراحت کنم حتی مقابل سایپا هم اگر گل بزنم خوشحالی نمی‌کنم. سال بعد اگر یک درصد هم در تراکتورسازی نبودم و در فوتبال ایران بازی می‌کردم اگر به این تیم گل هم بزنم خوشحالی نمی‌کنم این اخلاق من است و نه قصدم این است که خودم را برای کسی شیرین کنم و نه چیز دیگری. من قبل از اینکه به تراکتورسازی بیایم پرسپولیسی بودم از قبل از بازی هم تصمیم گرفتم که اگر گل زدم خوشحالی نکنم و وقتی هم گل زدم خوشحالی نکردم.

 

*قبل از شروع بازی همه بازیکنان تراکتورسازی به سمت علی دایی رفتند اما تو بیشتر از همه با دایی صحبت کردی، چه صحبت‌هایی بینتان رد و بدل شد؟

علی دایی مربی ما بوده از همه مهمتر همشهری من بوده، اگر کدورتی هم باشد که نیست وظیفه من است که به ایشان احترام بگذارم. علی آقا بزرگ من است و تحت هر شرایطی من به ایشان احترام می‌گذارم چرا که در این فوتبال با هیچکس مشکلی ندارم.

* با گلی که زدی باز هم در کورس آقای گلی هستی و به همراه رضا عنایتی از همه جلوتری، نظرت در این خصوص چیست؟

همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا آقای گل شوند اما مردم عزیز تبریز دنبال این هستند که تیمشان قهرمان شود. امیدوارم به امید خدا قهرمان لیگ برتر شویم و این قهرمانی برایم از آقای گلی بسیار مهمتر است. دست هوادارانمان را می بوسم چرا که در باران تا آخرین لحظه از ما حمایت کردند و ما را تنها نگذاشتند.

* فکر می‌کنی تراکتورسازی امسال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود؟

رقابت امسال بسیار سخت است. رقبای ما با هم یک یا دو امتیاز فاصله دارند. ما باید همین روندی را که داریم باید ادامه دهیم چرا که شاید با یک برد صدرنشینی شویم و با یک تساوی4 پله پایین بیاییم. باید بتوانیم این شرایط را به کمک هوادارانمان حفظ کنیم تا به جایگاهی که هوادارانمان می‌خواهند برسیم.

*14 هفته باقی مانده تا لیگ برتر تمام شود، خودت فکر می‌کنی چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند؟

 5 تیم بالای جدول به نظرم می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند اما من به همه تیم‌های حاضر در لیگ احترام می‌گذارم اما شرایط حال حاضر جدول به گونه‌ای است که 5 تیم بالای اول می‌توانند مدعی قهرمانی شوند.

*تراکتورسازی تیم پر ستاره‌ای دارد اما اول فصل صحبت‌هایی مبنی بر عدم نتیجه‌گیری این تیم شنیده می‌شد. خودت فکر می‌کنی این صحبت‌ها درست بود؟

تیم ما به لحاظ جابجایی بازیکن در ابتدای فصل خیلی مشکل داشت و هماهنگی بازیکنان با یکدیگر کار سختی بود. متأسفانه چند مصدوم دادیم که جایشان در تیم خالی است. آنها بازیکنان تأثیرگذاری بودند که البته بعضی از آنها خدا را شکر به تیم برگشتند. شرایط خیلی سخت بود اما تراکتورسازی تیم پرستاره و پر طرفداری است. این تیم، تیمی است که مردم تبریز عاشق تیمشان هستند. هر بازیکنی به این تیم بیاید مهم نیست و چیزی که برای مردم تبریز مهم است تیم فوتبال تراکتورسازی است. خیلی به تیمشان تعصب دارند و این تعصب مثال زدنی است و همانند تیم‌های پرسپولیس و استقلال مردم تبریز هم به تیمشان تعصب دارند. تبریز جزء شهرهای خوب کشورمان است و تراکتورسازی هم از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال در ایران است و می‌تواند جزء مدعیان باشد.

 

* در این چند سال صحبت از ترانسفر تو به فوتبال اروپا بود و حتی ابتدای فصل گفته می‌شد از تیم‌هایی مثل بوخوم پیشنهاد داشتی، فکر می‌کنی بالاخره لژیونر می‌شوی؟

قسمت این بوده و خدا را شکر می‌کنم که در تراکتورسازی هستم اما امسال سال حضور در جام جهانی است و اگر قسمت شد من و امثال من که بازیکنان جوانی هستیم امیدوار هستم که بعد از جام جهانی بیشترین لژیونر را داشته باشیم.

* حالا که صحبت در مورد تیم ملی شد بگو که چرا همانند قبل در تیم ملی فیکس نیستی؟

من تلاشم را می‌کنم و فکر می‌کنم آقای کی‌روش در تمرینات تیم ملی از من راضی بوده است. همه چیز دست خداست و وظیفه من فقط تلاش کردن است و امیدوارم که تلاش‌هایم یک روزی جواب دهد.

*به نظر می‌رسد حضور رضا قوچان‌نژاد در تیم ملی کار تو را کمی سخت کرده است. او آمار فوق‌العاده‌ای دارد و با گلزنی‌های متوالی‌اش برای تیم ملی حضور تو را در تیم ملی تحت‌الشعاع قرار داده است.

من هم در کنار ایشان تلاش می‌کنم و امیدوارم که صد در صد به چیزی که در جام جهانی می‌خواهم برسم. یکسری هدف‌ها هست که بعد از جام جهانی درباره آنها صحبت می‌کنم.

*‌ بعد از سالها فوتبال ایران در رنکینگ فیفا به رتبه اول در آسیا رسید، نظرت در این باره چیست؟

اول از همه باید بگویم که حق دوست صمیمی من جواد نکونام کاپیتان تیم ملی را خوردند چون باید بهترین بازیکن آسیا می‌شد چون هم عملکردش در این مدت در تیم ملی خوب بوده و هم عملکرد قابل قبولی در استقلال داشته و به همراه این تیم به جمع 4 تیم برتر آسیا رفته و حالا هم که تیم ملی اول آسیا شده به نظرم واقعا جای تشکر از تمام بازیکنان و مسئولین فوتبال دارد. این موضوعی بوده که بعد از چند سال به آن رسیدیم حتی هوادارانی هم که در بازی‌های جام جهانی به ورزشگاه می‌آمدند و از ما حمایت می‌کردند هم در این رنکینگ سهیم هستند. فکر می‌کنم یک عزم ملی بود که این اتفاق افتاد و امیدوارم بعد از این هم تیم ملی کشورمان بدرخشد و باز هم تیم اول قاره آسیا باشد و در بازی‌های جهانی و آسیایی بهترین نتایج را بگیریم.

* فکر می‌کنی عمکرد ایران در جام جهانی شبیه اردن مقابل اروگوئه است که از این تیم شکست سنگینی خورد و یا شبیه ژاپن و کره جنوبی است که حریفان قدر اروپایی‌شان را شکست دادند.

به نظر من واقعا باید این را قبول کرد که به لحاظ امکانات و سخت‌افزاری از کره جنوبی و ژاپن خیلی عقب هستیم. خود مسئولین ما هم این را می‌دانند و امیدوارم این مشکلات برطرف شود و تیم ملی فوتبالمان بازی‌های دوستانه زیادی را انجام دهد تا در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم. همه بازیکنان زمانی که سر تمرین می‌آیند از جان مایه می‌گذارند تا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند تا در شأن نام ایران باشد. به نظرم باید بیشتر کار کرد البته مسئولیت زحمت می‌کشند اما برای بازی‌های جهانی که بازی‌های سختی است چه مسئولین و چه مدیران باید دست به دست هم بدهند تا تلاش بیشتری صورت بگیرد تا نتایج خوبی در جام جهانی به ثمر برسد.

*‌ جمعه این هفته قرعه‌کشی جام جهانی انجام می‌شود و هم‌گروه‌های ایران در جام جهانی مشخص می‌شوند در این باره چه صحبتی داری؟

به نظرم قرعه سخت و آسان وجود ندارد. همه تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند در گروه‌های سختی بودند و به جام جهانی رسیدند. حتی شما نگاه کنید تیمی مثل پرتغال در پلی‌آف به جام جهانی می‌رسد و یا سوئد حذف می‌شود. این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها خوب هستند و همه بازی‌ها سخت است. امیدوارم که در برزیل بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم با اینکه کار سختی است و بازی‌های دشواری در انتظارمان است اما انشاء‌الله بتوانیم بازی‌های خوبی در جام جهانی 2014 انجام دهیم.

*‌ اگر کریم انصاری‌فرد قرار بود 3 تیم را برای هم‌گروهی با کشورمان انتخاب کند، چه تیم‌هایی را ترجیح می‌داد؟

هر چقدر نسبت به تیم‌هایی که در رنکینگ فیفا بالاتر هستند به آنها نخوریم بهتر است. چون فکر می‌کنم کار سختی خواهیم داشت.

*‌ امکان دارد در دو گروه متفاوت قرار بگیریم شاید در یک گروه با برزیل، هلند و فرانسه در یک گروه قرار بگیریم و شاید هم در گروهی باشیم که با سوئیس، بوسنی و کامرون هم گروه باشیم. ترجیح تو کدام است؟

انشاء‌الله که با تیم‌های آسانتری برخورد کنیم.

* فکر نمی‌کنی بازی با تیم‌های قدرتمند فوتبال جهان باعث بیشتر دیده شدن فوتبالیست‌های ایرانی شود؟

باعث می‌شود اما کلا می‌خواهم بگویم که امیدوارم در جام جهانی زنگ تفریح برای تیم‌های دیگر نشویم حالا چه برزیل و یا چه ضعیف‌ترین تیم که به نظر من در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد. امیدوارم به تیم‌های بالایی رنکینگ نخوریم و امیدواریم که بازی‌های خوبی را در جام جهانی به نمایش بگذاریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها