کد خبر: ۱۸۵۴۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
بر اساس گزارشی جهانی، کشور سنگاپور، از نظر«ضریب هوشی و میزان آی کیو»شهروندان، در رتبه نخست جهان قرار گرفت. این گزارش نتیجه تلاش علمی برای تعیین میزان آی کیو در افراد است که در آن امتیاز ۱۰۰ بسیار خوب و امتیازات بالاتر از ۱۰۰ از نوابغ به شمار می آیند.

به گزارش598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جدیدترین مطالعه* در این زمینه آمده است: کشور سنگاپور با میانگین 108 امتیاز در رتبه نخست، کره جنوبی با 106 امتیاز  و ژاپن با 105 امتیاز در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.


رتبه چهارم به کشور اروپایی ایتالیا اختصاص دارد که توانست 102 امتیاز را از آن خود کند.


پس از ایتالیا، کشورهای ایسلند، مغولستان، سوئیس، اتریش و چین قرار دارند و سطح آی کیو در این کشورها بسیار خوب است، چون  نزدیک نمره 100 قرار دارد.


اما در میان کشورهای عربی، عراق با 87 امتیاز در رتبه نخست جهان عرب و 21 جهان، جای دارد و پس از عراق، نام کویت با 86 امتیاز دیده می شود .


ترتیب کشورهای  عربی پس از عراق و کویت عبارتند از، یمن با 85 امتیاز در رتبه سوم، امارات، اردن، عربستان و مغرب با 84 امتیاز در رتبه چهارم عرب و 23 و 24 جهان، الجزایر، بحرین، لیبی، عمان، سوریه و تونس با 83 امتیاز در رتبه پنجم عربی و 25 جهان قرار دارند.


با وجود شهرت فرهنگی کشورهای مصر و لبنان در جهان عرب، لبنان در رتبه بندی جدید با کسب 82 امتیاز و مصر با 81 امتیاز رتبه های نزدیک به آخر در جهان عرب را به خود اختصاص داده اند؛ اما شرایط این دو کشور در مقایسه با  قطر با 78 امتیاز و سودان با 71 امتیاز که آخرین کشور عربی در این فهرست است، اندکی مناسب تر است.


در این رتبه بندی، ضریب هوشی شهروندان، چندان به تمدن و اقتصاد کشور ارتباط ندارد، زیرا در فهرست مشخص شده مغولستان رتبه ششم جهان را دارد اما آمریکا با 98 امتیاز رتبه ای پائین تر از سطح بسیار خوب ( با نمره 100) را به خود اختصاص داد.


آمریکا در رتبه بندی جدید، با اسپانیا و فرانسه هم امتیاز است، اما انگلیس 100 امتیاز را از آن خود کرده است و روسیه نیز 97 امتیازی است.

آلبرت انیشتین، اندیشمند معروف، بر اساس مطالعات پیشین، 200 امتیاز دریافت کرده بود.

* نکته ای که در این مطالعه، بررسی نشده، ضریب هوشی در میان ایرانی هاست که بی تردید از بسیاری از کشورهای اعلام شده وضع بهتری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها