کد خبر: ۱۸۵۴۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
در پی کشته شدن یک کودک افغان در حملات هوایی ناتو علیه طالبان و هشدار رئیس جمهور افغانستان درباره ادامه حملات هوایی به غیر نظامیان و هشدار در خصوص امضا نکردن توافقنامه امنیتی با آمریکا ، ناتو ناگزیر به عذر خواهی از ملت و دولت افغانستان شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، با تهدید حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر عدم امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا به علت ادامه حملات جنگنده های ناتو به مردم این کشور ، " جوزف دانفورد " فرمانده نیروهای ناتو در تماس تلفنی با کرزی ، به شدت از این حادثه ابراز تاسف و عذر خواهی کرد.

" جوزف دانفورد " فرمانده نیروهای ناتو

وی مدعی شد نیروهای ناتو در این حمله تلاش داشتند ، یکی از نیروهای طالبان را هدف قرار دهند که ناخواسته منجر به کشته شدن کودک  افغان  شده است .

حامد کرزی ، رئیس جمهور افغانستان روز پنج شنبه با انتقاد شدید از ادامه حملات جنگنده های ناتو به مردم افغانستان تهدید کرد در صورت ادامه این جنایت ها از سوی ناتو، توافقنامه امنیتی برای حضور نیروهای خارجی در افغانستان را امضا نخواهد کرد.

کرزی در خصوص امضا نکردن توافقنامه امنیتی با آمریکا هشدار داد

کرزی افزود : این حمله نشان می دهد که نیروهای آمریکایی ارزشی برای جان افغان ها قائل نیستند. مردم افغانستان هم دیروز پس از برپایی نمازجمعه در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در حملات هواپیماهای آمریکایی ، در شهرهای مختلف این کشور از جمله کابل تظاهرات کردند. مردم در این تظاهرات ، پیمان امنیتی را که قرار است دولت افغانستان با آمریکا امضاء کند محکوم کردند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها