کد خبر: ۱۸۵۴۱۱
زمان انتشار: ۰۱:۱۱     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
مقامات بلندپایه کابینه رژیم صهیونیستی از اوباما به خاطر سیاستهایش در قبال ایران و اعطای حق غنی‌سازی به ایران انتقاد کرده‌اند.
 به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات اسرائیلی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر دادن حق غنی‌سازی به ایران انتقاد کرده‌اند.

مقاماتی از اسرائیل که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به تلویزیون اسرائیل گفته‌اند که سیاست اوباما باعث شده کل ساختارهای تحریم‌ها که با دشواری طی سالهای گذشته ساخته شده‌اند فرو بریزد.

مقامات بلندپایه اسرائیلی در گفت‌وگو با کانال 2 اسرائیل از اوباما به خاطر گفتن اینکه هر کاری را برای اجتناب از وضعیتی که در آن تنها راه موجود توسل به اقدام نظامی خواهد بود انتقاد کردند.

به گفته آنها گفت‌وگوهای ژنو در زمان اوباما به انعقاد یک توافق موقت شکست‌خورده منجر شده که طی آن به ایران حق غنی‌سازی اورانیوم اعطا شده و سالها فشار بین‌المللی تحریم‌ها اکنون در حال اضمحلال است.

مقامات اسرائیلی همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که مقامات و تجار از سرتاسر دنیا، از جمله از کشورهای ترکیه، روسیه و هند اکنون در حال روی آوردن به سمت ایران هستند تا معاملات بزرگ نفتی، بانکی و تمامی انواع مبادلات تجاری با ایران را از سر بگیرند. آنها گفته‌اند که اسرائیل انتظار داشته است که فشار تحریم‌ها از بین برود، اما تصور نمی‌کرده‌اند که این اتفاق اینقدر زود رخ بدهد.

کانال 2 اظهارات یک مقام اسرائیلی را نقل کرد که گفت «آمریکا ایران را رهبری نمی‌کند، بلکه این ایران است که آمریکا را هدایت می‌کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها