کد خبر: ۱۸۵۲۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۲
کشور بدهکار پرتغال، بودجه ریاضت اقتصادی سختگیرانه خود را برای سال 2014 در میان اعتراض هزاران مخالف این طرح که حتی به درون ساختمان وزارت خانه ها و پارلمان این کشور راه یافتند، تصویب کرد

خبرنگار  اقتصادي 598 به نقل از راشا تودی :کشور بدهکار پرتغال، بودجه ریاضت اقتصادی سختگیرانه خود را برای سال 2014 در میان اعتراض هزاران مخالف این طرح که حتی به درون ساختمان وزارت خانه ها و پارلمان این کشور راه یافتند، تصویب کرد.

ائتلاف جناج راست پرتغال که حکومت این کشور را در دست دارد، و 132 کرسی از مجموع 230 کرسی را ازآن خود کرده است.با برتری بر اپوزیسیون جناح چپ در تصویب بودجه،موفق به کاهش هزینه 3.9 میلیارد یوریی(معادل 5.3 میلیارد دلاری)از محل کاهش بودجه بخش دولتی و حقوق بازنشستگی شد. 

بودجه تصویبی،حقوق و دستمزد کارمندان دولتی را که بیش از 675 یورودر ماه در می آورند بین 2.5 تا 12 درصد کاهش می دهد.

همچنین بر اساس این طرح حقوق بازنشستگی عمومی که برابر با 600 یورو در ماه بود تا 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سن برخورداری از حقوق بازنشستگی کامل هم افزایش یافته و اکنون از 65 سال به 66 سال رسیده است و حقوق بازنشستگی همسر نیز متغیر خواهد بود.

پرتغال در فاصله زمانی می 2011 تا ژوئن 2014 بسته نجات مالی به میزان 78 میلیارد یورو(104 میلیارد دلار)از صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا دریافت کرده است،این نهاد ها در عوض این کمک ها از لیسبون درخواست کرده اند تا به تصویب طرح اصلاحات اقتصادی اقدام کند.

با توجه به تخقیقات موسسه فکت سرچ؛این کاهش هزینه های سنگین برای وخیم تر شدن رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری که اخیرا به 16.3 درصد رسیده است مورد انتقاد قرار گرفته است.

نرخ بیکاری پرتغال پیشتر و در سه ماهه اول سال 2013 نیز به میزان بالای 17.7 درصد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها