کد خبر: ۱۸۴۶۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۴ آذر ۱۳۹۲
به گزارش بی باک، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس و نماینده مردم شاهین شهر در گفتگو با بی باک اظهار داشت: از این نگاه و منظر که در مذاکرات  ژنو یک تمرینی انجام شد و پایان این تمرین هم منجر به یک متنی  شد که به هر صورت مورد توافق طرفین قرار گرفت، در مجموع به دلایل مختلف در این شرایط به نفع کشور بود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: توافق هسته ای در ژنو مخصوصا برای افکار عمومی جامعه مناسب بود، اگر دولت بتواند به دنبال این تفاهم از لحاظ اقتصادی در سامان دهی آنچه که مردم در معیشت  انتظار دارند و در سفره شان تغییر ی بوجود آید و نتیجه و خروجی خوبی را مشاهده کنند، طبیعتا می توان اینطور بیان کرد که این توافق به نفع منافع ملی کشور بوده است و به عبارت دیگر دولت توانسته در بخش مدیریت خودش موفق باشد.
 
وی افزود: با این شرایط دولت نمی تواند بهانه ای را  در جهت اینکه نگذاشتند در جهت اقتصادی و رفع تحریم ها کاری را که لازم بود انجام دهیم را بیان کند این توافق یک  فرصت برای دولت است که دیگر برای عدم موفقیت اقتصادی بهانه ای نداشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: تفاهم نامه ها لازم نیست به تصویب مجلس برسد زیرا تفاهم نامه ضمانت اجرائی ندارد و در تفاهم نامه ها تصمیماتی گرفته نمی شود که جنبه اجرائی داشته باشد، اما متنی که در چهار صفحه مورد موافقت طرفین در مذاکرات ژنو قرار گرفته یک توافقنامه است، به این معنی که این توافق سندی است که در آن دو طرف تعهداتی را برای اجرا و اقدام در نظر گرفته اند و لذا موافقت نامه ای که جنبه تعهد آور برای کشور داشته باشد لازم است که در مجلس شورای اسلامی طرح شود و نمایندگان مردم هم نظرات خو د را در مورد آن ارائه دهند و به تصویب مجلس برسد.

وی در خصوص متن این توافق نامه بیان داشت: غربی ها منافع عمده خودشان را در متن توافقنامه در نظر داشته اند لذا می توان گفت که حالت برد - برد در این توافق نامه وجود ندارد و طرف غربی با این توافق برد کرده و طرف دیگر یعنی ایران کمترین برد را داشته است و یا به عبارتی می توان گفت که  میزان برد طرفین برابر نیست.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: بر اساس آنچه که در کشور در بخش کشاورزی و درمانی و تولید نیرو لازم است به همان میزان باید اورانیوم غنی سازی شود تا در این نوع محصول وابسته به خارج نباشیم.

وی در پایان افزود: آیندگان در خصوص توافق هسته ای ژنو برداشت مثبتی نخواهند داشت ولی اگر مجموعه مسائل را در نظر بگیریم می توان گفت که به طور نسبی در این شرایط گامی است که باید برداشته می شد تا مسائل برای برخی ها روشن شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها