کد خبر: ۱۸۴۳۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۳ آذر ۱۳۹۲
برای نوسازی هر دستگاه مینی‌بوس ۴۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی با نرخ سود ۴ درصد و بازگشت ۵ ساله طی تفاهم سازمان راهداری و بانک مهر اقتصاد پرداخت می‌شود؛ مراحل تحویل مینی‌بوس جدید با اسقاط مینی‌بوس فرسوده‌ در زیر قید شده است.

مراحل تحویل مینی‌بوس جدید با اسقاط فرسوده‌/ تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی نوسازی

به گزارش 598 ، کاهش متوسط سن ناوگان حمل و نقل مسافر از طریق جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده با مینی‌بوس‌های جدید و از رده خارج کردن (اسقاط) مینی‌بوس‌های فرسوده از اهداف دولت برای نوسازی ناوگان مینی بوسی است.
برای نوسازی مینی‌بوس‌ها تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان راهداری و بانک مهر اقتصاد به امضاء رسیده است، طبق این تفاهم‌نامه در ازای نوسازی هر دستگاه مینی‌بوس ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و برگشت پنج ساله پرداخت می‌شود.

* شرایط مینی‌بوس‌های‌ فرسوده جهت اسقاط
مینی‌بوس برون شهری باید تحت پوشش شرکت یا موسسه حمل و نقل دارای پروانه فعالیت معتبر باشد.
هنگام ثبت‌نام ارایه کارت هوشمند ناوگان ‌توسط متقاضی الزامی است ضمن آنکه متقاضیان جایگزینی مینی‌بوس فرسوده فقط در صورت رسیدن خودرو به سن فرسودگی مصوب مجاز به ورود به فرآیند هستند؛ بنابراین سن فرسودگی مجاز در بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان‌ها ابلاغ می‌شود.

* خلاصه مراحل اجرا برای نوسازی مینی‌بوس‌ها
برای نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی فرسوده، رانندگان باید مراحل زیر را اجرا کنند:

۱- مراجعه به اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوس‌رانی کشور و یا نمایندگان آن

۲- مراجعه به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دردست داشتن معرفی‌نامه و پیش‌نویس فرم ثبت نام اخذ شده از اتحادیه

۳- مراجعه متقاضی به شرکت خودروساز و عقد قرارداد خرید مینی بوس، میدل‌باس یا ون با شرکت خودروساز

۴- انتخاب روش پرداخت نقدی و یا غیر نقدی توسط متقاضی

۵- پس از تأییدیه اولیه ثبت‌نام تماس با متقاضی جهت اسقاط خودروی فرسوده توسط مرکز اسقاط

۶- مراجعه متقاضی با در دست داشتن دو نسخه گواهی اسقاط به شرکت خودروساز و تحویل خودروی مورد تقاضا ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز

مراجعه به اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوس‌رانی کشور و درخواست معرفی‌نامه توسط متقاضی انجام می‌شود.
راننده با در دست داشتن کارت هوشمند ناوگان و سایر مدارک مربوط به مینی‌بوس فرسوده مشمول طرح به
اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوس‌رانی کشور و یا نمایندگان آن مراجعه کرده و تشکیل پرونده می‌دهد.
صدور معرفی نامه جهت ارائه به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مربوطه توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوس رانی کشور انجام می‌شود.
اتحادیه مذکور معرفی نامه‌ای مبنی بر تایید فعالیت در امر جابه‌جایی مسافر بین شهری جهت ارائه به اداره کل حمل
و نقل و پایانه‌های استان مربوطه و شرکت خودروساز صادر می‌کند.

پیش نویس فرم ثبت نام که به بصورت دستی توسط اتحادیه مذکور بررسی و تکمیل شده است، به معرفی‌نامه ضمیمه می‌شود.
در مرحله بعد متقاضی با مراجعه به شرکت خودروساز نسبت به عقد قرارداد خرید مبنی‌بوس، میدل‌باس یا ون باشرکت اقدام می‌کند.
‌ثبت نام متقاضی در سیستم وب سایت اینترنتی مربوطه توسط شرکت خودروساز انجام می‌شود.
در این مرحله شرکت اقدام به تکمیل فرم ثبت نامه متقاضی در سیستم وب سایت اینترنتی مربوطه و انتخاب خودروی جایگزین با نظر متقاضی نموده و نهایتاً ثبت نام انجام می‌شود؛ در صورت تایید، سیستم یک کد رهگیری برای متقاضی صادر می‌کند.

در صورت انتخاب روش پرداخت نقدی توسط متقاضی، وی پس از عقد قرارداد با شرکت خودروساز، مستقیماً از سوی مراکز اسقاط مجاز جهت اسقاط مینی بوس فرسوده فراخوان می‌شود.
با متقاضی جهت اسقاط خودروی فرسوده توسط مرکز اسقاط تماس گرفته می‌شود سپس متقاضی با در دست داشتن نسخه سوم فرم چاپی ثبت‌نام در مهلت تعیین شده به مرکز اسقاط مربوطه مراجعه می‌کند.
‌مالک مینی بوس فرسوده تا قبل از اعلام آماده به تحویل بودن خودروی جایگزین از سوی شرکت خودروساز، ملزم به اسقاط مینی‌بوس فرسوده نیست و باید ۱۵ روز قبل از تحویل خودرو نسبت به انجام مراحل اسقاط مینی‌بوس فرسوده خود اقدام کند.
‌انجام روال اسقاط خودرو و صدور دو نسخه گواهی اسقاط توسط مراکز مجاز اسقاط خودرو انجام می‌شود.

پس از کنترل مدارک متقاضی و مینی‌بوس فرسوده با مندرجات فرم ثبت نام در سایت مذکور، خودرو فرسوده مورد پذیرش قرار گرفته و سپس اسقاط خودرو انجام شده و پس از ثبت تاییدیه کارشناسان راهور و مهر و امضاء مرکز، دو نسخه گواهی اسقاط برای متقاضی صادر می‌شود.
در گام بعد متقاضی مراجعه به شرکت خودرو‌ساز مراجعه می‌کند؛ متقاضی با در دست داشتن دو نسخه گواهی اسقاط، به شرکت خودروساز مراجعه می‌کند.
در گام بعدی صدور حواله تحویل خودرو و ثبت در سیستم توسط شرکت خودروساز انجام می‌شود در این مرحله شرکت خودروساز اقدام به صدور حواله تحویل خودرو و ثبت در سیستم می‌کند تا خودروی جایگزین را به متقاضی تحویل دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها