کد خبر: ۱۸۴۲۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۰
سخنان رئیس جمهور در پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه:
رژيم صهيونيستي به عنوان محور وحدت همه استعمارگران و سلطه‌گران بي‌فرهنگ انتخاب شد. اين رژيم جامع صفات همه اصول سرمايه‌داري مادي و بي‌فرهنگي غرب است و نماد اقدامات وحشيانه غربي‌هاست و به هر بهانه‌اي كشتار مي‌كند و به طور دائم فضاي منطقه را در فضاي تهديد و تجاوز و ترور و اختلاف‌انگيزي و فريبكاري نگه مي‌دارد. رژيم صهيونيستي مأموريت دارد كه ‌منطقه را به طور دائم در فضاي تجاوز، ترور، تهديد، فتنه‌انگيزي نگه دارد تا فرصتي براي نفوذ و سلطه سرمايه‌داران فراهم شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ها، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري كشورمان پيش از ظهر امروز (چمعه) در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه امروز تهران در جمع راهپيمايان روز جهاني قدس در تهران طي سخناني اظهار داشت: خداوند را سپاسگزام كه توفيق درك روز قدس و ماه رمضان ديگري را عنايت كرد و اين لطف بزرگ خداوند را به ملت ايران و جامعه بشري تبريك مي‌گويم.

وي افزود: ماه رمضان هديه‌ بزرگ خداوند به انسان‌هاست و همه درب‌هاي آسمان در اين ماه مبارك به روي مردم گشوده است و فرصتي است تا انسا‌ن‌ها خود را از خاك تا بالاترين نقطه كمال بالا بكشند و رمضان ماه تمرين اخلاص و ماه اخلاص است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه كاري ماندگار است كه براي خدا باشد، تصريح كرد: كار براي غير خدا بي‌ارزش است و حاصلي جز سقوط انسان و اضمحلال انسانيت انسان نخواهد داشت، حتي اگر كار ظاهراً غير‌ديني باشد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: شيطان 7 هزار سال عبادت كرد اما از آنجا كه براي خدا نبود، به جاي كمال‌آفريني، او را ساقط كرد و در مقابل اراده خداوند قرار داد.

وي با ذكر اين نكته كه ماه رمضان ماه محبت است، گفت: قلب انسان كانون رحمت و محبت است و به نسبت خالي شدن قلب از محبت "كينه" جاي او را پر مي‌كند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اساس حركت مؤمن بر محبت و رحمت است، گفت: پيامبر بزرگ اسلام (ص) تجسم همه رحمت خداوند بود و رحمت براي همه است، حتي براي دشمنان و حركت پيامبراكرم (ص) براي دشمنان نيز از موضع رحمت و محبت است، پيامبر ما رحمت مطلق و تجلي رحمت خداوند براي همه بود و ائمه معصومين نيز تجلي رحمت مطلق خداوند بودند.

"باورم اين است كه امام‌حسين (ع) كه تجلي كمال خداست و آئينه تمام‌نماي كمال خداست و همه روزي‌ها و حيات به دست اوست، در زير تيغ بدترين انسان‌هاي زمين، دلش خالي از كينه بود و در همان حال دلش براي آن فرد قاتل مي‌سوخت."

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش به رفتاري از حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) كه بر جنازه دشمنش گريه مي‌كرد، اشاره كرد و گفت: همه مشكلات عالم به خاطر آن است كه عده‌اي با قلب‌هاي خالي از محبت و سرشار از كينه مديريت عالم را به دست گرفتند و اگر به جايي برسد كه دل‌ها سرشار از رحمت شود، همه مشكلات عالم هستي حل خواهد شد.

به گفته وي، اساس حركت امام بر محبت و رحمت استوار است و شب قدر شب امامت، شب تجلي مديريت عالم هستي به دست ولي‌الله امام عصر (عج) است و فرمودند اگر در شب قدر آمرزيده نشويد، خودتان را به عرفه برسانيد.

رئيس‌جمهور كشورمان در ادامه سخنانش گفت: خداوند را سپاسگزام كه ملت عزيز ايران قدردان ماه مبارك رمضان است و ملت ما با ذكر و دعا، توسل، خير و خوبي، گذشت و انفاق، مهرباني با يكديگر، صله ارحام و حضور در مساجد و توسل به اهل بيت و به ويژه امام عصر (عج) در شب قدر، خودشان را در معرض بهترين تقديرها قرار دادند و اميدوارم خداوند متعال در شب‌هاي قدر بهترين و زيباترين سرنوشت ما و همه بشريت رقم زده باشد و آن محو ظلم و ستم از گيتي و حاكميت جهان مبتني بر توحيد ناب توسط حضرت عصر (عج) باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به روز جهاني قدس، متذكر شد: امروز روز قدس است؛ روزي كه به ابتكار امام عزيز ما مبدأ تحولات عظيم در منطقه و جهان شد و همه طراحي‌هاي مستكبران و نظام سلطه را در هم كوبيد.

وي با طرح اين سؤال كه چرا روز قدس مهم است و چرا امام‌خميني (ره) به اين روز اهتمام جدي داشتند، گفت: براي پاسخ به اين سؤال بايد به دو موضوع "اهميت سرزمين فلسطين" و "ماهيت و عملكرد رژيم صهيونيستي" برگرديم.

رئيس‌جمهور ادامه داد: براي دشمنان و سلطه‌گران و مستكبران عالم روشن است كه منطقه خاورميانه، منطقه جوشش تمدن، فرهنگ، ثروت و انرژي و چهار راه ارتباطي جهان است و هر كس بر منطقه ما مسلط شود، راه براي تسلط او و مديريت جهاني باز مي‌شود.

احمدي‌نژاد فلسطين را قلب منطقه خاورميانه دانست و گفت: فلسطين كانون تمدن است و فلسطين يك كانون قابل گسترش به تمام منطقه اسلامي است و سلطه‌گران جهاني صدها سال در آرزوي تسلط بر فلسطين بودند و ده‌ها سال جنگ‌هاي طولاني اتفاق افتاد و بارها فلسطين دست به دست شد.

وي همچنين گفت: دشمنان و مستكبران در آرزوي تسلط بر فلسطين و منطقه ما و جهان بودند و سرزمين فلسطين يك سرزمين معمولي نيست.

رئيس‌جمهور گفت: متأسفانه در اوايل قرن 20 يعني حدود 100 سال پيش، دشمنان با برنامه‌‌اي از قبل و طراحي بسيار پيچيده و با استفاده از موج نارضايتي ناشي از مديريت غلط و رفتارهاي نامناسب حكومت عثماني و تكيه بر قبايل و اشخاص ذي‌نفوذ آمدند و از غفلت تاريخي ملت‌ها سوء‌استفاده كردند.

"آدم مشاهده مي‌كند ملت‌ها دارند به يك خواب عميق فرو مي‌روند و آنها از اين غفلت استفاده كردند و با يك هجوم گسترده هم بر فلسطين و هم منطقه ما حاكم شدند."

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: دشمنان تأسيس يك رژيم جعلي به نام "رژيم صهيونيستي" را در منطقه خاورميانه تمهيد كردند و آرام آرام به اين رژيم جعلي بي‌ريشه شكل حقوقي دادند.

وي اضافه كرد: تأسيس رژيم صهيونيستي به تنهايي خواسته‌هاي آنها را تأمين نمي‌كرد بنابراين براي اين رژيم يك ماهيتي را تمهيد كردند تا بتواند مقدمات اهداف سلطه‌گران غربي را فراهم كند و رژيم‌صهيونيستي به تنها محور مقدس و قدسي و محور وحدت استعمارگران و سلطه‌گران تبديل شد.

"در غرب به بهانه آزادي بيان همه مرزهاي قدسي زير پا گذاشته مي‌شود اما كسي صدايش درنمي‌آيد و اگر كسي بخواهد راجع به اين رژيم جعلي تحقيق كند، بايد دار و درفش و محاكمه و فشارهاي سنگين را متحمل شود و حتي در برابر سؤال از مقدمات تأسيس اين رژيم نيز هزاران حنجره منحوس دريده مي‌شود تا سؤال كننده را خفه كند و اگر كسي اعتراض و تجمعي كند، با خشن‌ترين روش ممكن با او برخورد مي‌شود."

به گفته رئيس‌جمهور كشورمان، غربي‌هاي بعد از جنگ‌هاي داخلي طولاني به خصوص جنگ اول دوم و جهاني به اين نتيجه رسيدند كه بايد مشكلات را به بيرون از اروپا هدايت كنند از اين رو به تأسيس رژيم صهيونيستي رسيدند و بعد از آن، همه جنگ‌هاي داخلي به پايان رسيد و انتقال ثروت ساير ملت‌هاي به سرزمين خودشان رخ داد.

احمدي‌نژاد افزود: رژيم صهيونيستي به عنوان محور وحدت همه استعمارگران و سلطه‌گران بي‌فرهنگ انتخاب شد. اين رژيم جامع صفات همه اصول سرمايه‌داري مادي و بي‌فرهنگي غرب است و نماد اقدامات وحشيانه غربي‌هاست و به هر بهانه‌اي كشتار مي‌كند و به طور دائم فضاي منطقه را در فضاي تهديد و تجاوز و ترور و اختلاف‌انگيزي و فريبكاري نگه مي‌دارد.

وي در ادامه سخنان خود ‌اظهار داشت: رژيم صهيونيستي مأموريت دارد كه ‌منطقه را به طور دائم در فضاي تجاوز، ترور، تهديد، فتنه‌انگيزي و فريب‌كاري نگه دارد تا فرصتي براي نفوذ و سلطه سرمايه‌داران فراهم شود.
 
وي گفت: از ماموريت‌هاي ديگر اين رژيم و عملكردهاي او جلوگيري از پيشرفت و اقتدار ملت‌هاي منطقه است؛ امروز مي‌بينيم به محض اينكه يك ملتي به سمت فتح قله‌ها در علم، صنعت و ‌فناوري حركت مي‌كند، بلافاصله بلندگوها فعال مي‌شوند و به بهانه به خطر افتادن امنيت رژيم صهيونيستي حملات شروع مي‌شود.
 
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: آنها اگر بتوانند، با نفوذ، تهديد، بمباران و كارشكني جلوي پيشرفت را بگيرند و اگر نتوانند، همه سازوكارهاي بين‌المللي نظام سلطه را به ميدان مي‌آورند تا از پيشرفت ملت‌ها ممانعت به عمل آورند، براي اينكه ملت‌هاي منطقه بايد همواره عقب‌مانده باقي بمانند تا آنها بتوانند سلطه‌گري كنند.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به موضوع انرژي صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان خاطرنشان كرد: ‌اين رفتار آنها در روند حركت هسته‌اي كشورمان به وضوح ديده شد. آنها به بهانه امنيت رژيم صهيونيستي، همه دنياي سرمايه‌داري را با همه سازوكارهاي به ظاهر بين‌المللي‌شان در مقابل ملت ايران قرار دادند.
 
وي گفت: رژيم صهيونيستي نماد انديشه مادي و مديريت سرمايه‌داري تبعيض‌آلود بوده و بسيار روشن است كه بحث حاكميت صهيونيست‌ها بر فلسطين اين نيست كه آنها به دنبال پناه دادن به يك عده‌‌ يهودي آواره ‌و يا ‌تحقق آرمان دين خودساخته يهوديت بودند. مسئله فلسطين يك مسئله مذهبي بين پيروان حضرت موسي و مسلمانان و حتي بين يهودي‌ها و عرب‌ها نيز نيست، بلكه ‌برنامه رژيم صهيونيستي فرصت‌سازي براي تداوم سلطه برده‌داران و استعمارگران ‌بر بشريت بوده و همه مقدمات تاسيس اين رژيم مبتني بر دروغ و فريب‌كاري است كه هولوكاست يكي از اين دورغ‌هاي بزرگ است.
 
احمدي‌نژاد اظهار داشت: موجوديت رژيم صهيونيستي فقط عليه ملت فلسطين و ملت‌هاي منطقه نيست. تأسيس و ادامه حيات اين رژيم در نقطه مقابل منافع، استقلال و كرامت انساني همه ملت‌هاست. همه ارزش‌ها و اصول انساني حتي قوانين و مقرراتي كه آنها ‌براي تسلط بر دنيا وضع كرده‌اند، ‌زير پاي صهيونيست‌ها قرباني مي‌شود كه نمونه آن را در آفريقا، آمريكاي لاتين و ‌آسيا مي‌بينيم.
 
وي افزود: حتي در اروپا و آمريكا توده‌اي عظيم از مردم در بدترين شرايط اقتصادي بايد هزينه‌هاي هنگفت نگهداري و حمايت از اين حاكميت ضد‌انساني را بپردازند.
 
رئيس جمهوري كشورمان با يادآوري شعار "از نيل تافرات" رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: اين شعار در واقع شعار تسلط بر همه جهان است، بنابراين روز قدس متعلق به همه بشريت است. اين روز روز فرياد كردن آزادي همه ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران ديروز و طرفداران دموكراسي و حقوق بشر امروز است.
 
احمدي‌نژاد ادامه داد: رژيم صهيونيستي محور وحدت همه دزدها و جنايتكاران عالم است و البته در نقطه مقابل نيز روز قدس روز وحدت تمام آزاديخواهان و عدالت‌طلبان و موحدان عليه سلطه‌گري و سركوب كرامت انساني است كه به فضل الهي تا هدف ‌رژيم صهيونيستي ادامه دارد.
 
وي افزود: روز قدس روز احياي انسانيت و شرافت انساني و دفاع از حقوق همه مظلومان و مستضعفان عالم است.
 
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: بايد نگاه كرد كه در اين 63 سال چه گذشته است. مهمترين مسئله براي اربابان رژيم صهيونيستي بعد از آماده كردن مقدمات و تاسيس اين رژيم به رسميت شناساندن و تثبيت آن بود. آنها مي‌خواستند با آواره كردن چندين ميليون فلسطيني با كشتار وسيع مردم، كودكان و زنان و بالاخره با تسليم كردن برخي از رژيم‌هاي سازشكار منطقه، صهيونيست‌ها را تثبيت كنند كه البته در اين راه تاحدودي موفق شدند.
 
احمدي‌نژاد گفت: كار به جايي رسيد كه تصور كردند اين رژيم تثبيت شده است و خودشان را آماده كردند تا جشن سلطه بلندمدت خود را در منطقه برپا كنند‌ اما ناگهان از عمق تاريخ و فطرت انسان‌ها و از آسمان مردي به نام امام خميني (ره) آمد و پرچم عدالت و آزادي را برافراشت‌ و ملت ايران به او لبيك گفت و با حركت خود موج عظيمي در ايران و به تبع آن در منطقه و دنيا راه افتاد‌ و از دل اين موج روز قدس به عنوان محور وحدت همه موحدان و عدالت‌طلبان پايه‌گذاري شد.
 
وي تاكيد كرد: نجات فلسطين به سرعت به آرمان همه ملت‌هاي منطقه و آزاديخواهان جهان تبديل شد، هر‌چند آنها به مقابله با اين موج پرداختند و تصور كردند با سركوب، تشديد خشونت، ‌مظلوم‌نمايي و تبليغات دروغ و با سرازير كردن سيل دلارهاي غربي به سمت اين رژيم آن‌را تثبيت كنند. ‌آنها گمان مي‌كردند مي‌توانند در تمام سرزمين فلسطين دولت نژاد‌پست صهيونيستي را تثبيت كنند.
 
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: با گسترش مقاومت ملت فلسطين و با برافراشته شدن آرمان فلسطين در دل و جان همه مومنان و جوانان منطقه ما و جهان و با مقاومت ستودني ملت فلسطين و با دو شكست سنگين رژيم صهيونيستي در لبنان و غزه، اربابان صهيونيست‌ها به اين باور رسيدند كه در شرايط كنوني تثبيت اين رژيم در تمام اين سرزمين ناممكن است.
 
احمدي‌نژاد اظهار داشت: اربابان رژيم صهيونيستي به ناچار به صورت تاكتيكي براي گرفتن فرصت تاريخي براي تجديد قوا و بازيابي و بازسازي خودشان و نجات رژيم صهيونيستي تاسيس دو دولت را پذيرفتند و اين نيست كه امروز دولت آمريكا سر ملت فلسطين و ملت‌هاي منطقه منت بگذارد و با گرفتن ده‌ها امتياز دولت مستقل فلسطين را بشناسد.
 
وي اضافه كرد: دولت فلسطين از 70 سال پيش وجود داشته است‌. ملت فلسطين روي زمين موجوديت داشته است. بنابر‌اين اين امتيازي نيست كه به ملت فلسطين مي‌خواهند بدهند، البته آنهايي كه در سرزمين فلسطين در حال اشغالگري هستند‌، عروسك‌هاي خيمه‌شب بازي هستند لذا اصل مديريت پشت صحنه آمريكا است. كساني هستند كه در آنجا طراحي‌ها را انجام مي‌دهند و صحنه را مديريت مي‌كنند.
 
رئيس جمهوري كشورمان اظهار داشت: ‌هر‌چند ممكن است بازيگران روي صحنه اخم كرده و خود را به خاطر دادن امتياز بيشتر ناراحت نشان دهند اما اصل موضوع آن است كه آنها فهميده‌اند كه امكان ندارد ‌بتوانند اين رژيم را تثبيت كنند و امروز اساس و كيان رژيم صهيونيستي به خطر افتاده است.
 
احمدي‌نژاد متذكر شد: آنها مي‌خواهند با به رسميت شناساندن دولت مستقل فلسطين آن هم در يك محدوده ناچيز اهداف خود را پيگيري كنند. امروز فلسطيني‌ها در حدود 10-11 درصد سرزمين فلسطين مستقر هستند كه آنهم به صورت ناپيوسته، ناهمگون و قطعه قطعه است و اين در حالي است كه اربابان آنها مي‌گويند در همين سرزمين بايد دولت فلسطين را تشكيل داد و در جواب آنها اين عروسك‌ها مي‌گويند كه اين مقدار زياد است.
 
وي گفت: اربابان رژيم صهيونيستي در پي آن هستند كه مقاومت را از صد در صد سرزمين فلسطين به يك دوره طولاني فرسايشي مذاكره بيندازند و درباره ذره ذره خاك فلسطين و حقوق قطعي و مسلم مردم فلسطين گفت‌وگوهاي بي‌حاصل انجام دهند و سرانجام با اختلاف‌افكني برسر حكومت و سهم‌خواهي به اهداف خود برسند.
 
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: همه مي‌دانند و بايد بدانند كه دنياي استكباري در نقطه ضعف تاريخي خود قرار دارد، هر‌چند كه من نمي‌خواهم دشمن را كوچك بشمارم اما وقتي به روند آنها نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه آنها در نقطه حضيض هستند.
 
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: دوره تاريخي آنها به پايان رسيده است البته ممكن است با تجديد قوا بتوانند تحركات وسيعي را سازماندهي كنند اما بايد بدانيم همه هدف آنها از تحركات نجات رژيم صهيونيستي است.
 
وي تصريح كرد: همه بايد مراقب باشند چرا‌كه رژيم صهيونيستي كانون ميكروب و سلول‌هاي سرطاني است و حتي اگر در يك وجب از فلسطين باقي بماند، مجددا حركت و فرصت‌سازي كرده و به همه آسيب مي‌زند.
 
رئيس جمهور يادآور شد: شعار آزادي تمام سرزمين فلسطين يك شعار مقدس است كه مقاومت ملت‌ها و فلسطين تا تحقق كامل آن بايد با قدرت ادامه پيدا كند.
 
وي ‌افزود: ملت فلسطين بايد توجه داشته باشند كه مبادا فقط به يك دولت ضعيف و كم‌اقتدار، كم‌اختيار و يك قطعه ناچيز از سرزمين فلسطين بسنده كنند، بلكه بايد با وحدت و همدلي ‌دولت را تاسيس كنند و به جلو گام بردارند.
 
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه هدف آزاد‌سازي فلسطين يك لحظه نبايد از آرمان اين ملت و ملت‌هاي منطقه غايب شود، گفت: همه عزت، عظمت و قدرت ملت فلسطين و مقاومت در استمرار مقاومت و ايستادگي آنها و تلاش براي آزاد‌سازي همه فلسطين است.
 
رئيس جمهور ادامه داد: عدول از اين آرمان به منزله خودكشي و فرصت دادن به دشمن در آستانه محو و هلاكت است؛ امروز دشمن از در رانده شده كه ريشه همه ديكتاتوري‌ها ظلم‌ها و بدبختي‌هاي ملت بود‌‌، با ادعاي احياي دموكراسي و آزادي به ملت‌هاي منطقه تلاش مي‌كند از پنجره وارد شده و سلطه خود را تجديد كند.
 
وي با بيان اينكه دولت مستقل فلسطيني اولين گام است و نه آخرين گام اظهار داشت: ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه بايد هوشيار باشند. آزادي، عدالت، انتخاب آزاد و تعيين سرنوشت حق قطعي همه ملت‌ها از جمله ملت‌هاي منطقه ما و شمال آفريقا است.
 
احمدي‌نژاد اضافه كرد: اما بايد مراقبت كنيم و همه بايد هوشيار باشيم كه اولا اين اهداف بزرگ و مقدس يعني آزادي عدالت، كرامت و تعيين سرنوشت هرگز از لوله تفنگ نيروهاي ناتو و آمريكايي بيرون نخواهد آمد.
 
رئيس جمهور تصريح كرد: ثانيا همه بايد مراقب باشند كه آرمان فلسطين و مقابله با مستكبران در رقابت‌هاي داخلي كشورها، گروه‌ها و قبيله‌ها تضعيف نشود بلكه دولت‌ها و ملت‌ها در فضاي دوستانه بر اساس عدالت و آزادي كرامت انساني و ارزش‌هاي اسلامي مسائل را بين خود حل كنند.
 
وي با تاكيد بر اينكه دولت‌ها بايد توجه داشته باشند كه ديگر نمي‌توان با روش‌هاي قبلي و غير‌مردمي بر مردم حكومت كرد، يادآور شد: دولتي كه با مردمش رابطه خوبي ندارد و جدا از مردم است و عدالت و آزادي را از مردم دريغ مي‌كند، شانس بقاء و ادامه حيات ندارد‌ اما راه‌حل‌ چيست؟ آيا دخالت ناتو و مستكبران است؟
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه ناتو و مستكبران نشان دادند در هر جايي كه وارد شدند، جز خرابي، تفرقه، تحقير و نابودي اساس ملت‌ها فرهنگ و اقتصاد آنها دستاوردي نداشته‌اند، گفت: آنها در كشورهايي مثل افغانستان و عراق چه اقداماتي انجام دادند؟ يك گلوله 5 توماني شليك كردند و 100 برابر پول آن را از ملت‌ها مطالبه كردند اما امروز هوشيارتر‌‌ند و مي‌خواهند به دست قدرت‌هاي منطقه دولت خود را جلو ببرند.

رئيس جمهور ادامه داد: خبر دقيق داريم كه مستكبران تلاش مي‌كنند تا به دست بعضي از دولت‌ها و ملت‌ها را هدف قرار دهند و بعد نوبت خود دولت‌هايي است كه فريب دشمن را خورده‌اند.
 
وي تاكيد كرد: احدي حق ندارد در زمين دشمن بازي كند و همه بايد مراقب توطئه‌هاي استكباري دشمن باشيم. در اثر برخي از اختلافات ممكن است گروه‌ها و قبايل گوناگون با هم مشكل داشته باشند اما تسويه‌ حساب‌ها نبايد فرصت را در اختيار مستكبران قرار دهد و تجربه تلخ اوايل قرن گذشته ميلادي مجددا تكرار شود.
 
احمدي‌نژاد يادآور شد: بر اساس معيارهاي اسلامي و الهي ملاك سنجش صداقت افراد گروه‌ها، احزاب و شخصيت‌ها در آزادي خواهي، عدالت‌طلبي و مردمي بودن است.
 
رئيس جمهور‌ با تاكيد بر اينكه كسي نمي‌تواند مدعي باشد كه طرفدار موكراسي است اما مستقيم يا در پشت صحنه دست در دست صهيونيست‌ها و آمريكاي جنايتكار داشته باشد، افزود: كسي كه مدعي آزادي و دموكراسي است ولي در عمل در خط آمريكا و رژيم صهيونيستي حركت مي‌كند، حتما يك دروغگوي خيلي بزرگ است.
 
وي تأكيد كرد: آزادي‌خواهي، عدالت‌طلبي و مبارزه با استكبار و موجوديت رژيم صهيونيستي دو روي يك سكه و يك حقيقتند؛ اگر كسي در نقطه مقابل استكبار است، بايد عدالت‌طلب و آزادي‌خواه باشد و اگر كسي آزادي‌خواه و عدالت‌طلب است، بايد در مقابل دشمنان اصلي آزادي و عدالت‌طلبي بايستد.
 
احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به صهيونيست‌ها و اربابان آنها و همچنين دولت‌هاي و ملت‌هاي منطقه مطالبي را بيان كرد.
 
رئيس جمهور خطاب به صهيونيست‌ها گفت: امروز همه دنيا فهميده‌اند كه دست شما رو شده است و اساس موجوديت شما براي چپاول است. شما آمده‌ايد كه بكشيد و ريشه‌كن كنيد اما دوره‌ تان تمام شده و ملت‌ها بيدار شده‌اند.
 
وي افزود: قدرت ايمان ملت‌ها سر باز كرده است، به نفع شما است كه به خانه‌هاي خود برگرديد و دست از جنايت برداريد و بيش از اين پرونده كثيف خود را سياه‌تر نكنيد. خيال نكنيد با رسميت يافتن دولت فلسطيني موجوديت شما تثبيت مي‌شود، خير، اين اول راه است.
 
احمدي‌نژاد اضافه كرد: شما در منطقه ما و نزد ملت‌هاي ما جايي نداريد و نخواهيد توانست در يك وجب از خاك فلسطين به جنايت ننگين خود ادامه دهيد.
 
رئيس جمهور تأكيد كرد: به برخي از دولت‌هاي غربي مي‌گويم ديگر بس است. 400 سال برده‌داري و استعمار و صد سال اخير جنايت و كشتار و چپاول ملت‌ها ديگر بس است. شما در تمام جنايت صهونيستي شريك هستيد.
 
وي ادامه داد: ممكن است شما خيال كنيد جغرافياي سياسي منطقه را ترسيم مي‌كنيد يا مي‌خواهيد با طراحي‌هاي خود مجددا بر اراده‌هاي مردم منطقه ما حاكم شويد اما اشتباه مي‌كنيد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه 100 سال قبل ملت‌هاي ما در آستانه يك غفلت و خواب عميق بودند، گفت: اما امروز ملت‌هاي ما در اوج بيداري و هوشياري قرار دارند، بدانيد همه مناسبات ظالمانه جهان ‌زير سؤال رفته و شما پايه‌هاي خود را روي آب گذاشته‌ايد. تنها راه براي شما بازگشت به عدالت و احترام به ملت‌ها و حقوق آنهاست و اين يك نصحيت مشفقانه و دلسوزانه است.
 
رئيس جمهور ادامه داد: اگر اين نصحيت مشفقانه را بپذيريد‌ در آينده جهان براي شما خواهد بود اما اگر اين نصحيت را نپذيرد، بدانيد كه دست قدرت ملت‌ها كه تجلي قدرت خداوند است، بساط شما را بر خواهد چيد و شما را مانند اسلاف‌تان به زباله‌دان تاريخ خواهد فرستاد.


وي با بيان اينكه البته كه خاورميانه جديد شكل خواهد گرفت، تأكيد كرد: حتما غرب مطلوب ملت‌ها نبود و ملت‌ها به دنبال رقم زدن شرايطي در فراز ملت‌هاي منطقه و انديشه اسلامي، عزت و كرامت انساني هستند ولي بدانيد كه شما و رژيم صهيونيستي در خاورميانه جديد جايي نخواهيد داشت.


احمدي‌نژاد خطاب به دولت‌هاي منطقه‌ گفت: به بعضي از دولت‌هاي منطقه كه 60 و بلكه 100 سال است كه با هر انگيزه‌اي مثل علاقمندي به قدرت، اختلافات داخلي و رقابت‌هاي طايفه‌اي غفلت كرده‌اند‌ مي‌گويم كه مراقب باشيد ‌در زمين دشمن بازي نكنيد و بدانيد اين دور، دور آخر و تعيين سرنوشت است.


رئيس جمهور ادامه داد: با مردم و ملت‌هايتان و با حركت عظيم بيداري در منطقه و حركت رسمي ملت‌ها در مقابل سلطه‌گران و استعمارگران باشيد. ديديد كه آنها در عروسي و عزا شما را قرباني مي‌كنند و به بهانه‌هاي مختلف مثل بحران اقتصادي حساب‌ها را مسدود مي‌كنند.
 
وي تاكيد كرد: اگر ملتي سر درآورد، به بهانه‌هاي تحريم و غير تحريم ثروت او را بلوكه كرده و به نفع خود بهره مي‌‌‌برند.
 
احمدي‌نژاد يادآور شد: آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها دوستان خوبي نيستند و به اقتضاي منافع خود شما را قرباني مي‌كنند‌‌. خيلي بد است كه يك دولت عربي براي ايجاد درگيري در بين ملت‌هاي ديگر براي آنها اسلحه بفرستد و يا فضا را براي ناتو فراهم كند.
 
رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه نظر جمهوري اسلامي ايران روشن است، گفت: آزادي، كرامت، عدالت و حق انتخاب براي همه است‌ اما خيلي بد است كه پول و ثروت تبديل به اسلحه شود تا مسلمانان يكديگر را بكشند. هوشيار باشيد و همراه موجب عظيم ضد استكباري حركت كنيد.
 
وي يادآور شد: امروز ديگر اقدامات پنهان نيست و كارهاي پشت پرده پنهان نمي‌ماند. در جبهه مقاومت و خداخواهي قرار بگيرد، اگر در جايي مشكل وجود دارد، دست به دست هم دهيم و با برگزاري جلسات تفاهم را ايجاد كنيم چرا‌كه اين دستور قرآن است. اگر بنا است، انتخاباتي صورت بگيرد، انتخاباتي باشد با تفاهم. هر طرف كه كشته مي‌شود، مردم منطقه هستند و ضرر به ملت‌هاي منطقه است.
 
احمدي‌نژاد در خاتمه تاكيد كرد: بدانيد اگر فريب دشمن را بخوريد و يا در نقشه دشمن بازي كنيد، به جايي نخواهيد رسيد چرا‌كه ملت‌ها و اسلام پيروز خواهند شد اما از شما جز نام ننگي در تاريخ باقي نخواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها