کد خبر: ۱۸۴۲۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۰۴ شهريور ۱۳۹۰
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: با توجه به اينكه ضريب ريالي در سال 1390 از 636 به 700 افزايش يافته است لذا حقوق كاركنان وظيفه در سال 90 بر اساس ضريب ريالي جديد محاسبه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سردار موسي كمالي جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در ديدار جمعي از كاركنان وظيفه نيروي‌هاي مسلح گفت: با توجه به اينكه ضريب ريالي در سال 1390 از 636 به 700 افزايش يافته است لذا حقوق كاركنان وظيفه در سال 90 بر اساس ضريب ريالي جديد محاسبه خواهد شد، در نتيجه حقوق كاركنان وظيفه 10 درصد افزايش يافته است و اين حقوق از فروردين ماه سال 90 قابل پرداخت خواهد بود.

وي افزود: كمك هزينه همسر كاركنان وظيفه نيز با توجه به ضريب ريالي فوق 235200 ريال خواهد بود و كمك هزينه فرزند مبلغ 47040 ريال است كه براي سه فرزند قابل پرداخت است. 

كمالي در ادامه تصريح كرد: كاركنان وظيفه غير بومي كه فاصله محل خدمت تا سكونت آنان بيش از 35 كيلومتر است در هنگام اعزام به مرخصي استحقاقي هزينه مرخصي دريافت خواهند كرد. سربازان سالانه در مناطق عادي 3 بار و مناطق عملياتي و امنيتي 4 بار مي‌توانند از مرخصي و هزينه مرخصي استفاده كنند اين مبلغ به ازاي هر كيلومتر معادل يك پنجم ضريب ريالي محاسبه و پرداخت خواهد شد. 

وي همچنين اظهار داشت: مشمولين غير غايب چنانچه در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور پذيرفته شوند مي‌توانند ادامه تحصيل دهند. كاركنان وظيفه غير غايب در حال خدمت نيز چنانچه در دانشگاه‌ها پذيرفته شوند از خدمت ترخيص خواهند شد ليكن سربازان همزمان با انجام خدمت، حق ادامه تحصيل ندارند و يگان‌ها نيز حق صدور مجوز براي اين قبيل كاركنان را ندارند و مطالبي كه در خصوص ادامه تحصيل هم زمان با انجام خدمت مطرح مي‌شود غير مسئولانه بوده و صحت ندارد و متولدين نيمه دوم سال 70 نيز بدون غيبت مي‌توانند در دانشگاه ثبت نام كنند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: مدت تحصيل در مقطع كارداني، كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي ارشد ناپيوسته، دكتراي ناپيوسته، 3 سال، كارشناسي ارشد پيوسته 6 سال، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پزشكي 8 سال و دكتري تخصصي 5 سال خواهد بود و كساني كه مهلت ادامه تحصيل آنان به اتمام رسيده غايب محسوب مي‌شوند ليك از ادامه تحصيل آنان جلوگيري به عمل نخواهد آمد و دانشگاه‌ها مي‌توانند تا پايان تحصيلات از آنان ثبت نامه نمايند ولي پس از اتمام تحصيلات با وضعيت غيبت به خدمت اعزام خواهند شد و حق ادامه تحصيل در مقطع بالاتر قبل از انجام خدمت سربازي را ندارند. 

كمالي در ادامه در خصوص سي‌دي‌ها و جزوات آموزشي براي معافيت كه در بعضي از سايت‌ها تبليغ مي‌شود، گفت: موارد فوق بررسي شده است و صرفا يك نوع كلاهبرداري است و معافيت از خدمت به جز در مواردي كه در مقررات تصريح شده است راه ديگري ندارد و معافيتي تحت عنوان سرباز صنعت يا معدن نيز اساسا وجود خارجي ندارند.

وي در خصوص شايعات اخير مبني بر معافيت گروهي از مشمولين وظيفه اظهار داشت: برنامه جديدي براي معافيت گروهي از مشمولين وجود ندارد و مشمولين زير ديپلم ديپلم كارداني و كارشناسي متولدين سال 55 كارشناسي ارشد متولدين سال 53 دكتري غير پزشكي متولد سال 51 دكتري پزشكي و متولد سال 1340 به بعد بايستي جهت انجام خدمت دوره ضرورت خود را معرفي كنند و مشمولين متولد 1340 تا 1355 نيز بايستي براي دريافت كارت معافيت رهبري خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي كنند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان تاكيد كرد: خبرهاي مربوط به خدمت سربازي صرفا از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح و سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام مي‌شود و مواردي كه از سوي ساير مراجع اعلام مي‌گردد به صورت نظريه يا پيشنهاد يا بعضا كذب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها