کد خبر: ۱۸۳۷۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در نامه‌ای به سران کنگره با هشدار درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از آنها خواست فرصت تاریخی مذاکره با ایران را از دست ندهند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، زیبیگنیو برژینسکی و برنت اسکاوکرافت، مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا، امروز، پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان از تلاش‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت کردند.

در این نامه آمده است: «ما از تمامی آمریکایی‌ها و کنگره آمریکا می‌خواهیم قاطعانه در این مذاکرات سخت اما تاریخی در کنار رئیس جمهور بمانند.»

مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا می‌افزایند: «در صورتی که آمریکا در استفاده از این فرصت تاریخی موفق نشود ما نخواهیم توانست به اهدافمان در زمینه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای دست بیابیم و ضمن از دست دادن حمایت متحدان و دوستانمان، احتمال جنگ را افزایش می‌دهیم.»

برنت اسکاوکرافت از مشاوران امنیت ملی جرالد فورد و جورج دبلیو بوش و برژینسکی هم مشاور امنیت ملی جیمی کارتر بوده است.

این نامه در حالی منتشر شده که آمریکا و متحدان این کشور در ژنو در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور هستند.

مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا هم هشدار داده‌اند. این دو می‌نویسند: «تحریم‌های اضافی در این زمان با هدف گرفتن امتیازهای بیشتر در مذاکرات با خطر تخریب یا حتی تعطیل کردن مذاکرات همراه است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها