کد خبر: ۱۸۳۷۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
کارشناس عالی مدیریت استراتژیک گفت: فتنه سال 88 دشمن را به تأثیرگذاری تحریم‌ها امیدوار کرد و شاید یکی از دلایل شدت گرفتن تحریم‌ها در چند سال گذشته نیز همین موضوع باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن قدیری ابیانه امشب در جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در پاسخ یکی از خبرنگاران در ارتباط با در جریان قرار دادن مردم در مورد جزییات مذاکرات، اظهار داشت: به طور حتم مسئولان عالی کشور در مورد آنچه در ژنو می‌گذرد آگاهی کامل  دارند و در جریان جزییات پیشنهادات هستند.

بخش رسانه‌ای مذاکرات باید بیشتر فعال شود

وی تصریح کرد: آنچه در مورد مجلس صدق می‌کند این است که نمایندگی قائم بر شخص است و کسی نمی‌تواند به نماینده‌ای بگوید مطلبی را بگوید یا نگوید و در گذشته نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم که نماینده‌ای از سازمان‌های اطلاعاتی مربوط به مسئله‌ای را در مجلس منتشر کرد و بعضی از نمایندگان جزییات آن را منتشر کردند.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک ادامه  داد: بنابراین اگر هیئت مذاکره‌کننده  که مسئول این مذاکرات است به هر دلیلی مصلحت را در محرم نگه داشتن جزییات بدانند اشکالی ندارد.

قدیری ابیانه اذعان داشت: البته بخش رسانه‌ای مذاکرات باید بیشتر فعال شود و تا جایی که امکان دارد اطلاعات بیشتری در اختیار مردم بگذارد.

تأثیر دلالان بر بازار، یکی از دلایل محرمانه نگه‌داشتن جزییات مذاکرات

وی با بیان این‌که به دلیل این‌که بعضی از عوامل از قیمت ارز و نوسانات قیمت‌ها تحت تأثیر ارزیابی بعضی از افرادی هست که در این زمینه فعالیت می‌کنند است، افزود: شاید یکی از دلایل محرمانه نگه‌داشتن جزییات مذاکرات این است که بازار را از این نوسانات دور نگه دارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: اگر تأثیر دلالان بر بازار نبود شاید می‌شد یک سری از مسائل را علنی‌تر مطرح کرد.

قدیری ابیانه متذکر شد: به طور حتم این موضوع که مسئولان عالی کشور از جزییات مذاکرات خبر نداشته باشند به صلاح نیست.

وی یادآور شد: نمایندگان حق نظارت بر مذاکرات و دولت را دارند اما این‌که نمایندگان حق این را داشته باشند که تمام اسرار دولت را بدانند درست نیست.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که پیام شما به تیم مذاکره‌کننده و افراد افراطی در مورد مذاکرات چیست؟ گفت: بعضی از افراد معتقدند که به محض شروع مذاکرات باید شعار مرگ بر آمریکا حذف شود.

قدیری ابیانه با طرح سوالی افزود: اما آیا آن‌ها گزینه حمله نظامی را از میز برداشته‌اند که ما شعار مرگ بر آمریکا را برداریم؟

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌دانند که ما از موضع ضعف و استیصال بر سر میز مذاکره نیامده‌ایم، تصریح کرد: این مذاکرات یک فرصت برای آمریکا است.

کنار گذاشتن آبرومندانه تحریم‌ها

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک ادامه داد: اگر امروز با آبرو تحریم‌ها را کنار نگذارد به طور حتم در آینده مجبور می‌شود با بی‌آبرویی آن را کنار بگذارد چرا که ملت و عزت اسلامی ما نمی‌گذارد این تحریم‌ها ما را مغلوب کند.

قدیری ابیانه متذکر شد: اگر حتی به جای شعار مرگ بر آمریکا، درود بر آمریکا نیز بگوییم از دشمنی آمریکا نسبت به ایران کم نمی‌شود.

وی با اشاره به فتنه سال 88 خاطر نشان کرد: فتنه سال 88  دشمن را به تأثیرگذاری تحریم‌ها امیدوار کرد و شاید یکی از دلایل شدت گرفتن تحریم‌ها در چند سال گذشته نیز همین موضوع باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها