کد خبر: ۱۸۳۶۶۲
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

محمود عباس اعلام کرد، فلسطین براساس برآورد بانک جهانی سالانه میلیاردها دلار ضرر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزری فلسطینی معا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مقابل سومین نشست سران عربی- آفریقایی اظهار کرد: فلسطین براساس گزارش‌های بانک جهانی سالانه میلیاردها دلار ضرر می‌بینند که علت آن در این امر نهفته است که ما نمی‌توانیم از تمام سرزمین‌هایمان بهره‌برداری و در بخش منابع طبیعی خود سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین خطر علیه فرصت‌های تحقق صلح در فلسطین و منطقه اقداماتی است که علیه شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی صورت می‌گیرد تا به صورت نظام مند آثار این مقدسات را تغییر دهد و میراث دینی و معنوی را از بین ببرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: اخراج و کوچ اجباری فلسطینی‌ها در همین چارچوب صورت می‌گیرد که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم که فلسطین یکی از شریکان کارآمد در شراکت عربی و آفریقایی باشد.

محمود عباس با تاکید بر اهمیت مبارزه با دودستگی‌ها در کشورهای عربی و آفریقایی اظهار کرد: برای آن که تصمیمات این نشست به عرصه ظهور درآید، باید یک نقشه راهی تدوین شود که همه ما را در مسیر همکاری مثبت قرار دهد و از منافع استراتژیک مشترک ما محافظت کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلطسطین با بیان اینکه تروریسم مهمترین تهدید امنیتی به شمار می‌آید، از نقش کشورهای اتحادیه آفریقا برای دستیابی فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل قدردانی کرد.

در همین راستا محمود عباس در حاشیه نشست سران عربی - آفریقایی با میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان دیدار کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، میشل سلیمان را در جریان آخرین تحولات فلسطین و روند صلح قرار داد و دو طرف در خصوص روابط دو جانبه بحث و مذاکره کردند.

وی همچنین با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دیدار و از تلاش‌های کویت جهت برگزاری نشست سران عربی - آفریقایی قدردانی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها