کد خبر: ۱۸۳۶۵۴
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه و غرب سعی در ناکام گذاشتن روند سیاسی در سوریه دارند، تصریح کرد: اظهارات مقامات ائتلاف مخالفان سوریه کودکانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با شبکه الاخباریه تاکید کرد: از زمان صدور بیانیه ژنو1 تاکنون طرف‌هایی هستند که تحت هیچ شرایطی خواهان حل سیاسی بحران سوریه از طریق کنفرانس ژنو2 نیستند، زیرا گمان می‌کنند که از طریق گروه‌های تروریستی می‌توانند به دستاوردهایی در سوریه دست یابند.

وی افزود: برخی طرف‌ها مثل فرانسه، اسرائیل، عربستان، برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه هستند که معتقدند شرایط نظامی در سوریه زمینه را برای دیکته کردن شرط‌هایشان فراهم نمی‌کند. هدف این کشورها از بین بردن سوریه، اشغال آن و ایجاد دو دستگی در میان سوری‌ها است.

وی افزود: این کشورها وقت بیشتری برای تحقق اهداف لجستیکی و نظامی خود می‌خواهند و طرحی کلی با عنون نابودی مقاومت و مبارزه در اختیار دارند.

الزعبی ضمن اشاره به تلاش روسیه و آمریکا برای برگزاری کنفرانس ژنو2 و آمادگی کشورش برای حضور در این کنفرانس بدون هیچ گونه پیش شرط، بر لزوم مشارکت تمامی طرف‌های مخالف سوری بدون بهانه‌ تراشی در این کنفرانس تاکید کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهارات مقامات ائتلاف مخالفان سوریه در خارج از این کشور را نشانه عدم وحدت سیاسی و عدم وجود احترام میان مخالفان سوری دانست و از آن به عنوان "اظهاراتی کودکانه" یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد:هیچ یک از مخالفان جرات ندارند با حضور در کنفرانس ژنو2 و نتایج یا روند آن دشمنی ورزند، چرا که آن‌ها در تصمیماتشان آزاد نیستند، بلکه این تصمیمات توسط عربستان و دیگر کشورها اتخاذ شده و بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

الزعبی با طرح این سوال که چگونه ممکن است بتوانیم با فردی گفت‌وگو کنیم که در رسانه‌ها تلاش می‌کند تا با انتشار اخبار دروغین به سوریه ضربه بزند افزود: ما به خاطر حفظ امنیت کشور و ملت سوریه هزاران شهید و قربانی داده‌ایم.

این مسئول سوری خاطرنشان کرد: ما در سوریه طرفدار اراده سیاسی مستقل و آزاد هستیم و تصمیم گرفتیم که بدون پیش شرط و از طریق فعالیت سیاسی به ژنو برویم.

وی گفت: بیانیه ژنو بر اهمیت پایان دادن به خشونت‌ها ومسئولیت دولت سوریه و مخالفان در مقابله و مبارزه با تروریسم تاکید دارد.

الزعبی افزود: در حال حاضر عربستان به عنوان سرمایه‌گذار و حامی اصلی فعالیت‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه و به ویژه سوریه در ترس و ناتوانی کامل به سر می‌برد. دلایل و اسناد زیادی هم هستند که نشان می‌دهد کشورهای دیگر گروه‌هایی تروریستی را از طریق عربستان حمایت مالی و نظامی می‌کنند واسرائیل نیز بخشی از سازمان مرتبطی است که از تل آویو به ریاض، دوحه و برخی کشورهای خلیجی ادامه دارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه عنوان داشت: کشف چنین ارتباطی به دو دلیل است، یکی شکست گروه‌های تروریستی در سوریه و پیشروی‌های ارتش و دیگری دستیابی به پیشرفت مثبت در مذاکرات ایران با گروه 1+5 است که به احساس خطر از سوی برخی طرف‌های از جمله عربستان و اسرائیل انجامیده است.

وی بار دیگر با تاکید بر وجود دلایلی مبنی بر نفوذ برخی گروه‌های تروریستی و قاچاق اسلحه از طریق مرزهای اردن از مسئولان این کشور خواست تا مسئولیت کنترل مرزها را براساس قوانین بین‌المللی برعهده بگیرند و در چنین شرایطی برای حفظ امنیت اردن که بخشی از امنیت سوریه است تلاش کنند.

الزعبی با تاکید بر اراده سیاسی رهبران سوریه در مبارزه با تروریسم و تعقیب تروریست‌ها در خاک سوریه به عنوان یک وظیفه ملی خاطرنشان کرد: ترکیه از طریق اجازه دادن به تروریست‌ها و ورود سلاح از طریق مرزهای خود به سوریه شریک مهم تروریست جهانی است.

وی در رابطه با تحول رسانه‌ها در سوریه نیز گفت: رسانه‌های سوریه نسبت به قبل تغییر کرده‌اند و براساس ماهیت مبارزه، مقابله و جنگ رسانه‌ای در داخل و خارج تغییر خواهند کرد.

الزعبی عنوان داشت: به رغم درست بودن اخبار رسانه‌ها مشکل در سبک و سیاق اخبار است. رسانه‌های سوریه متعلق به تمامی شهروندان سوری است نه هیچ حزب و گروه دیگری.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها