کد خبر: ۱۸۳۵۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
نماینده تهران گفت: نمایندگان در حال تهیه طرح «الزام استعلام از وزارت اطلاعات برای انتصاب در مشاغل خاص» هستند که تاکنون 15 نماینده آنرا امضاء‌ کرده اند.
به گزارش 598، فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز با اعلام این خبر افزود: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرحی هستند تا هرگونه انتصاب در مشاغل خاص دولتی براساس استعلام از وزارت اطلاعات صورت گیرد. وی با بیان اینکه نام این طرح « الزام استعلام از وزارت اطلاعات برای انتصاب در مشاغل خاص» است، افزود: براساس قوانین فعلی کشور الزامی برای استعلام از وزارت اطلاعات در انتصاب مشاغل خاص وجود ندارد بلکه در قانون قید شده که می توانند از وزارت اطلاعات استعلام کنند.

عضو فراکسیون اصولگریان مجلس با اشاره به گزارش حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در خصوص برخی انتصابات در وزارت علوم گفت:‌وزیر اطلاعات در آن جلسه اعلام کرد که برای انتصاب در این وزارتخانه در برخی موارد استعلامی صورت نگرفت و در برخی موارد به رغم استعلام و جواب منفی انتصابات صورت گرفته است.

آلیا گفت:‌با توجه به این گزارش وزارت اطلاعات نمایندگان تصمیم گرفتند تا طرح مذکور را تهیه و به تصویب برسانند تا از این به بعد هرگونه انتصابات براساس نظر وزارت اطلاعات صورت گیرد و در صورت جواب منفی وزارت اطلاعات هیچ انتصابی صورت نگیرد.

به گفته وی بعد از تصویب این طرح در مجلس همه انتصابات در مشاغل خاص باید با استعلام مثبت وزارت اطلاعات باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۰
۰
احسنت. با حاج خانم بیشتر گفتگو کنید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها