کد خبر: ۱۸۳۵۵۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
اهمیت استراتژیک القاره به آنجا بر می گردد که این شهر در مجاورت کوههای قلمون و همچنین پایگاه نظامی و انبار موشک های ارتش سوریه است، به گونه‏ای که بزرگترین پایگاه ذخیره و پرتاب موشک‏های بالستیک ارتش سوریه در همین منطقه واقع شده است. کوه‏های قلمون مرز طبیعی میان لبنان و سوریه به حساب می‏آید که در صورت بیرون راندن تروریست‏ها از این منطقه ارتباط آنها با مرز لبنان قطع می‏شود.
ارتش سوریه و حزب‏ الله لبنان به کمک نیروهای دفاع وطنی، شهر القاره در منطقه قلمون را به تصرف خود درآوردند تا راه دمشق-حمص پس از یک سال گشودهشود.

به گزارش "رجانیوز"، شهر القاره از مناطق استراتژیک در جنگ سوریه به حساب می‏آید به گونه‏ای که پس از فتح القصیر توسط ارتش سوریه این دومین پیروزی بزرگ و با اهمیت نیروهای بشار اسد به حساب می‏آید.

بی‏بی‏سی نیز درباره نبرد اخیر میان ارتش سوریه و تروریست‏ها نوشت: "جبهه النصره، از گروه‌های شورشی سوریه که به القاعده وابسته است، اعلام کرده که این گروه و دیگر گروه‌های شورشی از قاره و اطراف آن عقب‌نشینی کرده‌اند. گزارش شده است که شمار زیادی از شورشیان در این نبرد کشته شده‌اند."

در اهمیت القاره همین بس که عربستان پیش از حمله نهایی برای آزادسازی این منطقه، صریحاً حزب‏الله را تهدید کرده بود که در صورت ورود به این نبرد لبنان را به آتش می‏کشد. البته سید حسن نصرالله در سخنرانی عاشورا در پاسخ این تهدید اعلام کرد:کسانی که عقب‏نشینی حزب‏الله را از سوریه می‏خواهند، می‏خواهم دقیق و شفاف باشم. ما وجود لبنان، سوریه، قضیه‌ی فلسطین، مقاومت و خط مقاومت را به بهای چند کرسی وزارت در کابینه‌ی لبنان نمی‏فروشیم.

پس از انفجار روز گذشته در بیروت مقابل سفارت ایران نیز که به نظر می‏رسد انتقام عربستان از حزب الله لبنان در موضوع القاره بوده است، سید حسن نصرالله گفت: "بنده به شما می‌گویم یکی از واکنش‌های ما به چنین انفجارهایی باز هم به روشنی تمام این است که اگر 100 رزمنده در سوریه داشته‌ایم می‌شوند 200 نفر، اگر 1000 نفر داشته‌ایم می‌شوند 2000 نفر و اگر 10.000 نفر داشته‌ایم می‌شوند 20.000 نفر. شما در اشتباهید.

دارید راه را اشتباه می‌روید. اگر لازم باشد من و همه‌ی حزب الله برای جنگ با این تروریست‌های تکفیری به سوریه برویم به این کشور خواهیم رفت. به خاطر سوریه و ملتش، لبنان و ملتش و به خدا به خاطر همه‌ی مسلمانان و مسیحیان لبنان که سرشان را زیر برف کرده‌اند، به خاطر فلسطین و قدس و به خاطر قضیه‌ی اساسی به این کشور رفتیم. به همین خاطر کسی خیال نکند اگر جنگی را با ما شروع کرد اوست که نتیجه‌ی آن را مشخص می‌کند. ما هستیم که نتیجه و زمان پایان آن را مشخص می‌کنیم."

اما اهمیت استراتژیک القاره به آنجا بر می‏گردد که این شهر در مجاورت کوه‏های قلمون و همچنین پایگاه نظامی و انبار موشک‏های ارتش سوریه است، به گونه‏ای که بزرگترین پایگاه ذخیره و پرتاب موشک‏های بالستیک ارتش سوریه در همین منطقه واقع شده است.

کوه‏های قلمون مرز طبیعی میان لبنان و سوریه به حساب می‏آید که در صورت بیرون راندن تروریست‏ها از این منطقه ارتباط آنها با مرز لبنان قطع می‏شود.

مرز طبیعی لبنان از جمله راه های ورود تروریست و سلاح برای گروه‏های نظامی مخالف بشار اسد به حساب می‏آمد.

با فتح القاره، علاوه بر قطع یکی از راه‏های خارجی ورود سلاح و نفرات برای گروه‏های تروریستی، فشار محاصره بر تروریست‏های که در مناطق جنوبی دمشق قرار دارند نیز بیشتر می‏شود و احتمال می‏رود در آینده نزدیک عملیات بزرگ برای پاکسازی "ریف دمشق" و یا کوه‏های "قلمون" صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها