کد خبر: ۱۸۳۵۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از سرویس حوادث جام نیوز؛پلیس در پاریس به دنبال مردی می گردد که با حمله به روزنامه لیبراسیون موجب مجروح شدن یکی از عکاسان این روزنامه شده که در وضعیت خطرناکی قرار دارد. به گفته پلیس این فرد از خودش مطمئن است و با خونسردی هر بار از محل جرم می گریزد.

 

این مرد همچنین بیرون ساختمان مرکزی یک بانک هم تیراندازی کرده و در روز جمعه گذشته به ساختمان یک تلویزیون رفته بود و شلیک کرده بود.

 

این فرد یک اتومبیل را متوقف کرد و از راننده خواست تا به او سواری بدهد و او را شانزه لیزه ببرد و بعد هم او را رها کرده است.

 

پلیس موفق شده که دو تصویر از این فرد به دست آورد. اولی در خیابان است و دومی تصویری است که از دوربین های مدار بسته تلویزیون BFMTV به دست آورده است.

 

 

دادستان پاریس می گوید که به احتمال زیاد تمام این کارها را یک نفر انجام داده که هنوز مقام های قضایی و انتظامی پاریس نمی دانند دلیلش از این حرکات چه بوده است.

 

هرچند هنوز هویت این شخص معلوم نیست، اما مشخصات او را پلیس این طور تخمین می زند: سن بین ۳۵ تا ۴۵ سال. قد بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر. ته ریش دارد و مویی سفید کرده است. لباسش هم یک جلیقه سیاه بوده با کلاه لبه دار و کفشی که زیرش سفید و رویه‌اش سبز است.

 

خبرنگار بی بی سی در پاریس می گوید که این فرد روز جمعه به ساختمان تلویزیون رفت و تمام خشابش را در محوطه پذیرش ساختمان خالی کرد. بعد هم رو کرده به یکی از سردبیران و این طور تهدیدش کرده: "دفعه بعدی تیر به خودت می خورد."

 

خبرنگار ما همچنین می گوید که برای مدتی در روز دوشنبه هلی‌کوپتری بر فراز شانزلیزه پرواز می کرد، از ترس اینکه مبادا تیرانداز به سمت برج ایفل برود. اما گویا طرف به ایستگاه مترو وارد شده و در میان جمعیت گم شده.

 

 

پلیس از مردم خواسته حتی المقدور در خانه بمانند. به گفته پلیس این فرد از خودش مطمئن است و با خونسردی هر بار از محل جرم می گریزد.

 

راننده‌ای که مجبور به سواری دادن به تیراندازی شده به پلیس گفته که او گفته بود نارنجک هم دارد.

 

 رئیس جمهوری فرانسه که در اسرائیل است گفته اولویت این است که این فرد را دستگیر کنند. برای اینکه یک بار تلاش کرده کسی را بکشد و ممکن است دوباره این کار را بکند.


'موضوع جدی'

در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح روز دوشنبه تیرانداز به ساختمان لیبراسیون وارد شد و شروع به تیراندازی کرد. او به سینه و شکم یک عکاس ۲۷ ساله شلیک کرد که همکار آزاد این روزنامه بود. کسانی که در محل بودند، می گویند او هیچ حرفی در زمان حمله نزده است.

 

حدود دو ساعت بعد جلوی ساختمان مرکزی بانک سوسیته ژنرال مردی آتش گشود اما کسی مجروح نشد.

 

یک شاهد عینی به روزنامه فیگارو گفته که بعد از شنیدن صدای شلیک، به عقب برگشته و دیده که تیرانداز در ۱۰ متری اوست و مشغول پر کردن تفنگش.

 

او و چند نفر دیگر از ترسشان شروع می کنند به دویدن و پشت یک دیوار روی شکم می خوابند.

 

مدیر روزنامه لیبراسیون گفته در یک حکومت دموکراتیک وقتی کسی با تفنگ وارد دفتر یک روزنامه می شود موضوع جدی است. فارغ از اینکه این فرد مشکل روانی دارد یا نه.

 

شبکه یورونیوز هم در گزارشی مشابه عنوان داشت: فرانسوا مولن، دادستان پاریس می گوید: "شباهت هایی میان این چهار اتفاق وجود داد، هم از نظر شیوه کار و طرز لباس پوشیدن مظنون و هم شباهت سلاحی که استفاده شده است. این یافته ها ما را به این نتیجه می رساند که تنها یک مظنون وجود دارد.”

 

هلی کوپتر پلیس در آسمان خیابان شانزه لیزه جایی که فرد مظنون در میان جمعیت ناپدید شده به گشت زنی مشغول است. دیگر نیروهای پلیس نیز در پاریس برای یافتن این مرد مسلح به حال آماده باش درآمده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها