کد خبر: ۱۸۳۳۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
دریادار تنگسیری گفت: خرید سلاح توسط کشورهای همسایه نمی تواند بعد امنیتی داشته باشد زیرا ما به عنوان یک کشور مسلمان هیچ تعدی به کشورهای مسلمان دیگر نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، دریادار علیرضا تنگسیری جانشین نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: خرید سلاح توسط کشورهای همسایه نمی تواند بعد امنیتی داشته باشد زیرا ما به عنوان یک کشور مسلمان هیچ تعدی به کشورهای مسلمان دیگر نخواهیم داشت زیرا نه اسلام و نه باورهای انقلاب اسلامی این اجازه را به ما نخواهد داد.


وی افزود: ما در منطقه به دنبال امنیت هستیم و باید دید خرید سلاح توسط کشورهای همسایه به چه منظور انجام شده است.


تنگسیری بااشاره به اهداف بیگانگان در منطقه افزود: فروش تسلیحات و توجیه حضور نامشروع خود در خلیج فارس دو هدفی است که آنان در این منطقه دنبال می کنند و برای تحقق این دو هدف شیطانی فعالیت های تفرقه افکنانه بین کشورهای مسلمان انجام می دهند.


وی با بیان اینکه حضور ناوهای بیگانه در خلیج فارس علاوه بر تهدید محیط زیست باعث ناامن شدن منطقه خلیج فارس خواهد شد.


جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به نظارت کامل این نیرو در مناطق عادی جنوبی کشور اشاره و بیان داشت: دشمن حتی برای ورود به آب های مورد نظارت کشور هدف دارد و حتی برای عبور از این مناطق از ما اجازه می گیرد این امر حق ماست و ما اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به فعالیت های آنان در خلیج فارس داریم.


وی به پیشنهاد ایران انعقاد پیمان های منطقه ای اشاره و تصریح کرد: ما کشورهای منطقه برای تأمین امنیت نیازی به حضور بیگانگان نداریم و بارها از سوی ایران درخواست های برای اتحاد کشورهای اسلامی جهت تأمین امنیت منطقه شده که بی پاسخ مانده.


تنگسیری به بومی بودن تجهیزات مورد استفاده این نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: تجهیزات مورد استفاده نیروی دریایی سپاه کاملا بومی است و روز به روز در حال ارتقاء آنان چه در بعد مسافتی و چه در بعد تخریبی هستیم که این نشان گر آن است که تحریم ها هیچ تأثیری بر این نیرو نداشتند.


وی افزود: عقل سلیم حکم می کند وقتی دشمنان به ما چنگ و دندان نشان می دهند خودمان را در مقابل آنان آماده کنیم واین سرافرازی مردم ایران است که در اتکاء به خدا قرآن و ائمه اطهار متبلور است.


جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به رزمایش های این نیرو اشاره و تصریح کرد: انجام رزمایش های نیروی و فرانیروی که کل سپاه در آن حضور دارند باعث افزایش آمادگی در این نیروها می شوند زیرا فرمانده کل قوا در این موضوع تأکید فراوانی دارد.


وی به پیشنهاد برگزاری رزمایش مشترک به کشورهای همچون عمان و قطر اشاره کرد و بیان داشت: این پیشنهادها نشان از دراز کردن دست برادری و مودت ما به سوی مسلمانان منطقه است که مشترکات زیادی داریم و تأکید ما بر این است که این کشورها قدری در قرآن تدبر کنند و ببینند که خداوند در مورد قوم یهود و نصارا چه می فرماید و دشمن اصلی خود را بشناسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها