کد خبر: ۱۸۳۰۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور آمریکا امروز در نظر دارد با رهبران کمیته‌های مختلف سنا در کاخ سفید در خصوص منصرف کردن آنها از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، دیدار کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، در حالیکه ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) برای نشست فردا در «ژنو» در خصوص برنامه هسته‌ای تهران، آماده می‌شوند، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است، امروز، سه‌شنبه، با رهبران کمیته‌های سنا در خصوص به تعویق انداختن تحریم‌های جدید علیه ایران دیدار کند.

«برنادت میهن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوباما، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارشد کمیته‌های بانکداری، روابط خارجی، نیروهای مسلح و اطلاعات را به کاخ سفید دعوت کرده است تا قبل از نشست فردا ایران و 1+5 در ژنو در خصوص مسئله هسته‌ای ایران به گفت‌وگو بنشینند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که جمهوری‌خواهان دموکرات‌های کنگره به همراه فرانسه و رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات دولت اوباما با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور ابراز تردید کردند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته با اعضای کمیته بانکداری سنا با هدف متقاعد کردن آنها برای صرفنظر از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، دیدار کرد.

اوباما همچنین هفته گذشته اعلام کرد که تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران غیرمفید است و گفت: اگر ما درباره دنبال کردن دیپلماسی جدی هستیم، بنابراین نیازی به افزودن تحریم‌های جدید به تحریم‌های کنونی که بسیار موثر بوده است، نداریم.

سناتور «میچ مک کونل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا هفته گذشته اعلام کرد که احتمالاً سنا به زودی درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران به بحث و گفت‌وگو می‌نشیند و تصریح کرد که کشورهای عربی چون عربستان سعودی نیز درباره این مذاکرات ایران و 1+5 بدگمان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها