کد خبر: ۱۸۲۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران ،در راستاي چندپارگي و از هم گسيختگي جريان اصلاحات و فقدان چهره اي براي ليدري و به اجماع رساندن اين جريان در آستانه انتخابات مجلس ، برخي فعالان اصلاح طلب ،اعلام داشتند: در مقابل جريان اصولگرايي كه قصد دارد با محوريت آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي به ميدان بيايد ، اصلاح طلبان نيز بايد با دعوت از سيد حسن خميني و هاشمي رفسنجاني براي ليدري اين جريان و خروج از چند پارگي ها در جبهه اصلاحات چاره اي بيانديشند.

***هاشمي رفسنجاني و سيد حسن خميني محور ورود اصلاح طلبان به انتخابات شوند

در همين ارتباط عضو مجمع نمايندگان ادوار گفت: اصلاح طلبان خواستار حضور شخصيت هايي همچون سيد حسن خميني و هاشمي رفسنجاني هستند كه توانايي ايجاد وحدت در جريان از هم گسيخته اصلاح طلبي را دارند.
 علي نمازي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عامل وحدت و بيرون آمدن جريان اصلاح طلبي از چند پارگي و انزوا را پيش گرفتن استراتژي مشخص و كارآمدي همانند راهكار جريان رقيب دانست و اظهار داشت: با توجه به شرايط فعلي، اصلاح طلبان بايد به دنبال چهره هاي راي آور و مورد قبول احزاب اصلاحات باشند تا  بتوانند وحدت حداكثري و اجماع در طيف هاي اصلاحات را به وجود آورند.

وي در ادامه افزود: در مقابل جريان اصولگرايي كه قصد دارد با محوريت آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي به ميدان بيايد ، اصلاح طلبان نيز بايد با دعوت از سيد حسن خميني و هاشمي رفسنجاني براي ليدري اين جريان و خروج از چند پارگي ها در جبهه اصلاحات چاره اي بيانديشند.
نمازي تصريح كرد: اين شخصيت ها بدون شك مورد اقبال اكثريت احزاب اصلاح طلبي قرار دارند و از نظر ما بهترين گزينه  براي هدايت اين جريان در راستاي ورود به انتخابات آتي مجلس هستند.
عضو مجمع نمايندگان ادوار همچنين خاطر نشان كرد: در صورت حضور اين دو چهره محبوب و موجه اختيار كامل ليدري اصلاح طلبان و حمايت همه جانبه احزاب و اشخاص جريان اصلاح طلبي متوجه آنها خواهد بود.

*** بايد از هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی به عنوان محوریت وحدت اصلاح طلبان دعوت شود

در ادامه همچنين عضو شورای مرکزی حزب همبستگی  ضمن بیان شاخصه‌های اصلاح طلبی ، از حضور هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی به عنوان محوریت وحدت اصلاح طلبان استقبال کرد.

همايون ابوسعيدي در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم تفکیک اصلاح طلبان معتدل از اصلاح طلبان تندرو اظهار داشت: شاخصه‌های مهمی که یک اصلاح طلب باید داشته باشد را می‌توان در قالب پایبندی به اصول و مبانی اسلام و انقلاب، حرکت در خط امام و تبعیت از ولایت فقیه و قانون اساسی دانست.

وی با بيان اينكه باید فضا را برای ورود افرادی که برای جامعه مثمر ثمر هستند آماده کرد افزود‌:  با حاشیه سازی نبايد سطح مشارکت مردم را در انتخابات کاهش داد، چرا که ایجاد حاشیه باعث زیر سوال رفتن مشروعیت نظام خواهد شد.

ابوسعیدی عنوان کرد: انتخابات آینده برای ما مهم بوده و فعالیت در چارچوب قانون اساسی حق همه مردم است؛ لذا لازم است که جناح‌های سیاسی همدیگر را تحمل کنند و در صدد حذف یکدیگر برنیايند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر اسماعیل گرامی مقدم از فعالان اصلاح‌طلب، مبنی بر اینکه اصلاح طلبان تندرو در اکثریت و اصلاح طلبان معتدل در اقلیت هستند، اظهارداشت: من با این صحبت مخالفم و به نظر من در حال حاضر اصلاح طلبان معتدل در اکثریت بوده و در دایره نظام فعالیت می‌کنند.

این فعال اصلاح طلب با استقبال از حضور چهره‌هایی چون هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی برای عهده دار شدن محوریت اتحاد اصلاح طلبان تاکید کرد: باید از وجود این نخبگان سیاسی استفاده کرد چرا که سید حسن خمینی علاوه براینکه به عنوان نوه حضرت امام برای همه شناخته شده است شخصیت والایی نیز دارد، همچنین آقای هاشمی نیز از شخصیتهای قدیمی و تاثیرگذار انقلاب هستند و ما برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

ابوسعیدی با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت و همگرایی در جامعه تصریح کرد: باید خط قرمزها مشخص شود و افرادی که به قانون بی اهمیت هستند باید راه خود را از سایر آحاد جامعه جدا کنند.

وی ادامه داد: در همه کشورها خط قرمزهایی مشخص شده است که در صورت تخطی افراد از این مسئله با آنها برخورد می شود لذا لازم است هر شخص ، اظهارات خود را در چارچوب قانون و به گونه‌آی که به دیگران آسیب وارد نکند ، مطرح کند.

ابوسعیدی با اشاره به فعالیتهای اصولگرایان در راستای رسیدن به وحدت تاکید کرد: اصلاح طلبان نیز باید این کار را انجام دهند و من امیدوارم که با ایجاد یک وحدت جامع در کشور بتوانیم انتخابات پر شوری داشته باشیم.
 
***رسیدن به وحدت با محوریت هاشمی و سید حسن خمینی
 
عضو حزب اسلامی کار نيز در همين ارتباط، گفت: اصلاح طلبان برای رسیدن به وحدت در راستای شرکت در انتخابات مجلس نهم باید با محوریت هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی وارد عمل شوند.
 
اسماعیل حق پرستي عضو حزب اسلامی کار در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه جریان اصلاحات نیازمند ليدري جدید می‌باشد ،گفت: جریان اصلاحات به دلیل اتفاقاتی که پس از انتخابات 88 رخ داده نیازمند به یک بازسازی اساسی می باشد لذا تغییر در ليدري آن با محوریت چهره‌های شاخص احساس می‌شود.

وی افزود:‌ ورود چهره‌های جدیدی چون سید حسن خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان محور وحدت اصلاح طلبان بسیار مناسب می‌باشد و به طور حتم روند روبه جلویی را برای جریان اصلاحات به بار می‌آورد.

حق پرستی خاطر نشان کرد: هاشمی و سید حسن خمینی به دلیل سابقه و عملکرد درخشان خود در انجام مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی گزینه‌های مناسبی برای به وحدت رساندن اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس نهم می‌باشند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
فعلا که جناب مصباح در مقابل ایت الله مهدوی قرار گرفته.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها