کد خبر: ۱۸۲۷۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۲
مقامات ژاپنی روز دوشنبه اعلام کردند دو کشتی جنگی این کشور با 650 نیرو به منظور کمک رسانی به قربانیان طوفان هایان در فیلیپین این مجمع الجزایر را ترک کردند.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد دو کشتی جنگی به نام های « ایسه » و « اوسومی » که شش بالگرد را حمل می کنند ، این هفته بندر کوره (Kure) را در غرب این کشور ترک کرد و انتظار می رود روز جمعه به فیلیپین برسد.

ژاپن برای مشارکت در عملیات امدادرسانی به فیلیپین در مجموع حدود هزار و 200 سرباز ، سه ناو جنگی ، ده هواپیما و شش بالگرد به این کشور اعزام می کند.

این بزرگترین عملیات امدادرسانی نیروهای ارتش ژاپن به شمار می رود که به خارج از این کشور اعزام می شوند.

این ناوگان هوایی شامل هفت فروند هواپیمای حمل و نقل سی-130 اچ (C-130H) ، دو فروند هواپیمای سوخت رسان کی.سی-767 (KC-767) و یک فروند هواپیمای پشتیبانی یو-چهار (U-4) می شود.

این نخستین بار است که سربازان ژاپنی دوباره پا به جزیره لیته در فیلیپین می گذارند. این جزیره هنگام ضد حمله نیروهای آمریکایی در سال 1944 علیه نیروهای ژاپنی ، یکی از بزرگترین جبهه های جنگ اقیانوس آرام بود.

ژاپن جمعه گذشته اعلام کرد کمک های مالی فوری خود را فیلیپین سه برابر کرده و به 30 میلیون دلار خواهد رساند.

توکیو ابتدا ده میلیون دلار به منظور کمک به فیلیپین اختصاص داده بود ، اما وزارت امور خارجه ژاپن روز جمعه اعلام کرد 20 میلیون دلار دیگر نیز به این امر اختصاص خواهد داد.

این وزارتخانه افزود اگر 20 میلیون دلار سهم اختصاص یافته به صندوق کاهش فقر در بانک توسعه آسیا و دو میلیون دلار دیگر از طریق سازمان های غیردولتی ژاپنی را به این 30 میلیون دلار اضافه کنیم ، در مجموع کمک ژاپن به فیلیپین بالغ بر 52 میلیون دلار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها