کد خبر: ۱۸۲۵۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۲۶ آبان ۱۳۹۲

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی است که استعفای مذاکره‌ کننده‌های فلسطینی "دستاویزی برای خروج از مذاکرات" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، رون پروسور، سفیر اسرائیل در سازمان ملل این اقدام فلسطینی‌ها را تاکتیکی برای به هم زدن گفتگوها یا متقاعد کردن اسرائیل به دادن امتیازات بیشتر عنوان کرد.

وی خطاب به اعضای کنگره آمریکا با بیان اینکه بازی کردن درست نیست، گفت که استعفا در میانه تعهد 9 ماهه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات، مشخصا نشانه خوبی نبود.

شلی یاسیمویچ، رئیس حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون اسرائیل پیش از این از نتانیاهو به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات صلح با فلسطین انتقاد کرده و گفته بود: این یک سیلی به صورت آمریکایی‌هاست. این یک دیوانگی محض است که دولت اسرائیل حتی در چنین شرایطی در حال آتش زدن به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله ایران نیز هست.

صائب عریقات، رئیس گروه مذاکره‌ کننده فلسطینی به دلیل تداوم شهرک‌سازی اسرائیل، آنها را به ناکام گذاشتن مذاکرات متهم و از سمت خود استعفا کرد .

وی در این خصوص گفت: من فکر می‌کردم که برای رسیدن به یک توافق دو کشوری در مرزهای 1967 مذاکره می‌کنم اما اتفاقی که افتاد این بود که در صد روز مذاکره بیش از شش هزار واحد مسکونی جدید بنا شد، 19 فلسطینی کشته شدند، بیش از 129 خانه مسکونی ویران شد و خشونت مهاجران اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن 49 درصد افزایش یافت.

وی همچنین گفت که فلسطین برای ادامه مذاکرات، امتیازاتی را به طرف صهیونیستی داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها