کد خبر: ۱۸۲۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش سرویس سیاسی بی باک؛ الگوگیری خانواده منتظری از سرهنگ معمر قذافی سابقه تاریخی دارد. در سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، خانواده آقای منتظری به تاسی از دیدگاه‌های رادیكال قذافی علیه آمریكا در آن مقطع، نسخه‌های بسیار افراطی برای تقابل آمریكا و ایران می‌پیچیدند. همچنین یکی از اتهامات «مهدی هاشمی» (تروریست معروف و از بزرگان بيت آقای منتظری که در سال ۶۶ اعدام شد)‌ در آن سال‌ها، ارتباط مخفیانه با ديپلمات‌های ليبيايی بود، که خارج از کانال رسمی  و در راستای اهداف باند او انجام می‌شد.

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، در اسفندماه 1383 در گفتگو با سایت اینترنتی «شهروند» در تحلیل تهدیدهای اخیر آمریكا علیه ایران، گفت: «به نظر من تمام مسایل فی‌مابین باید از طریق گفت و گو و مذاكره حل و فصل شوند. بدی‌هایی كه متقابلا توسط دو كشور نسبت به یكدیگر صورت گرفته‌اند باید به فراموشی سپرده شوند. من به عنوان یك ایرانی معتقدم گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریكایی در سال 1358 عمل بدی بود كه از سوی ما صورت گرفت و كودتای 28 مرداد علیه دولت ملی دكتر مصدق عمل بد آمریكا نسبت به ما بود.»

احمد منتظری افزود: «اگر من به جای دولت بودم، مشابه سرهنگ معمر قذافی عمل می كردم و تمامی تجهیزات مربوطه را به آنها تحویل می‌دادم كه تمام شك و شبهه ها برطرف شود. زیرا معتقدم كه اگر این كار داوطلبانه صورت نگیرد، تحت فشارهای موجود، دولت به اجبار تن به آن خواهد داد. به نظر من انتخاب راه مذاكره گرچه شاید دیرتر به ثمر بنشیند، اما برای غرب نیز مقرون به صرفه تر از برخورد نظامی خواهد بود. به نظر من سیر حركت جامعه به گونه ای است كه مستبدان مجبور خواهند شد تا مرزهای آزادی‌ها را گسترده تر كنند.»

حسام روحانی در این باره نوشت: امروز وقتی که خبر سقوط دیکتاتور لیبی،معمر قدافی را شنیدم خیلی خوشحال شدم. اینکه بالاخره مردم لیبی و انقلابیون لیبیایی پس از 6 ماه مبارزه توانستند دیکتاتور را به زیر کشیده و به زباله دان تاریخ بفرستند و طعم آزادی را در ماه مبارک رمضان بچشند.اما وقتی در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و فرندفید مشغول گشت زدن بودم افرادی همانند جنبش سبزی هار را دیدم که با سوء استفاده از این قضایا و سعی در ربط دادن آن با ایران میخواهند این مساله را به نفع خود مصادره کنند و از آن سوء استفاده نمایند!

همین طور که مشغول دیدن مطالب مختلف در این زمینه بودم که دیدم عده ای از دوستانم هم مطالبی را نشر میدهند در مورد نظرات برخی افراد همانند آقای منتظری (پدر معنوی جنبش سبز) در زمان قائم مقامی رهبری ایشان در مورد معمر قذافی! برایم جالب بود و مطالب را پیگیری و مطالعه کردم.

برایم جالب بود که بدانم  آقای منتظری مخالف تضعیف معمر قذافی بودند و یا مخالف مطرح کردن مساله امام موسی صدر و ربایش وی توسط لیبی بودند و آن را جهت منافع آمریکا میدانستند و از این کار جلوگیری میکردند!(مطلب وبلاگ مهدی دزفولی در مورد  آقای منتظری را بخوانید.)

و یا اینکه وقتی مصاحبه دکتر صادق طباطبائی را مطالعه کردم و متوجه شدم چقدر روابط بیت  آقای منتظری و معمر قذافی نزدیک بوده است که جواب درخواست دکتر طباطبائی و خانواده امام صدر در مورد سرنوشت امام صدر از دفتر آیت الله منتظری می آمده است!(میتوانید برای مطالعه این مساله اینجا را مطالعه کنید.)

و یا اینکه شهید محمد منتظری فرزند  آقای منتظری از طریق فرودگاه مهر آباد و به وسیله سازمان جنبش های آزادی بخش میخواستند برای حمایت از رژیم قذافی به لیبی نیرو و اسلحه صادر کنند و قذافی را یاری دهند!و شهید بهشتی در آن زمان از این کار جلوگیری کردند و محمد منتظری به همین دلیل چند ساعت بازداشت شد و همین مساله باعث دلخوری منتظری از شهید بهشتی شد!و یا چون شهید چمران هم مخالف کمک به قذافی بوده است و مخالف حمایت  آقای منتظری از قذافی در فرودگاه مهر آباد تهران از سید حسین خمینی فرزند شهید حاج آقا مصطفی خمینی سیلی محکمی میخورد!!!(برای مطالعه این مساله اینجا را مطالعه کنید.)

اینهایی که مطرح کردم و امروز در این طرف و آن طرف مطالعه کردم نشان میدهد که تا چه حد روابط معمر قدافی و پدر معنوی جنبش سبز یعنی  آقای منتظری و بیت ایشان نزدیک بوده است و ایشان چه روابط خوب و نزدیکی با فردی همانند قذافی داشتند که حتی حاضر بودند به نوعی از مساله امام موسی صدر کوتاه بیایند.

اینها گوشه ای از تاریخ است که یا جنبش سبزی ها و طرفداران فتنه 88 از سابقه و عقبه رهبران خود نمیدانند و یا نمیخواهند اینها مطرح شود و حقایقی روشن بشود و دیگران با خبر شوند.

متاسفانه گاهی مسائل مختلف بازیچه افرادی قرار میگیرد که خود آن افراد در رابطه با این مسائل گذشته روشن و شفاف و خوبی ندارند و در عین حال دم آزادی و آزادی طلبی میزنند!!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
شهید محمد منتظری مثل هر انسان دیگری اشتباهاتی داشتند، ولی خدا لیاقت شهادت به او داد، بنابراین خوب نبود در این متن آبروی آو را ببرید.
سنت اسلامی ما، این نیست. این کارتان خوب نبود.
البته تجربه ام از پیام گذاری برای شما این بود که فقط تذکرهای املایی را عمل می کنید و اشتباهات را درست می کنید، وگر نه وقتی اشکال مبنایی می گیرم، دیدم که معمولا فقط منتشر کردید یا نکردید و هیچی به هیچی.
انتقاد پذیری موجب پیشرفت شماست. بالأخره فاش کردن خطای نه چندان کم یک شهید، به کدام مجوز شرعی می تواند انجام بگیرد.
لطفا به مسائل شرعی بیشتر پایبند بشید. ولایت مداری بدون تقوا، سوء عاقبت را به دنبال ندارد.
البته من مطمئن نیستم که این کار حرام است، نمی خواهم متهمتان کنم، ولی به احتمال قوی حرام است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها