کد خبر: ۱۸۲۰۲۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید پنج بند از طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تصویب این کمیسیون رسیده است هم‌چنین نرخ سود اوراق مشارکت به دلیل استقبال نکردن مردم از خرید آن‌ها صورت گرفته که کار درستی است.
وی در خصوص تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به جای نرخ سود بانکی گفت: یک نقدینگی سرگردان در دست مردم است که باید بتوانیم با برنامه‌ریزی و تصمیمات اقتضایی که همه جوانب در آن‌ها در نظر گرفته شده باشد، آن را جذب کنیم و به بخش‌های مولد تزریق کنیم. 
به گفته اسداللهی بخش‌هایی از اقتصاد کشور به خاطر نبود نقدینگی در رنج هستند و دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند که به نظر می رسد افزایش نرخ سود اوراق مشارکت از جمله این اقدامات دولت باشد.
اسداللهی تصریح کرد: ممکن است این افزایش نرخ موقتی باشد و صرفا به این خاطر صورت گیرد که مردم از آن‌ها که یکی از منابع اساسی تامین بودجه دولت هستند و بر اساس قانون بودجه باید ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه از این طریق تامین شود، استقبال کنند. 
به اعتقاد اسداللهی علاوه بر نرخ سود بالاتر باید امتیازات دیگری هم برای اوراق مشارکت در نظر گرفته شود و گرنه مردم کماکان خواهان سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی خواهند بود. 
اسداللهی اظهار داشت: نرخ سود بانکی در موسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی ۲۰ درصد روزشمار است که رقم بالایی است و انگیزه کافی به مردم می دهد اما این نرخ در اوراق مشارکت سالانه است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها