کد خبر: ۱۸۱۹۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی از برخی مقامات این رژیم که از باراک اوباما انتقاد کرده اند، خواست به آمریکا احترام گذارند و درصدد بهبود روابط با واشنگتن برآیند.
به گزارش پایکاه اطلاع رسانی شبکه خبر از رویترز، ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم اسراییل پیشنهاد مورد تایید واشنگتن مبنی بر کاهش تحریم های ضدایرانی در صورت تعلیق بخش هایی از برنامه هسته ای را محکوم کرده است و چند وزیر کابینه این رژیم نیز واشنگتن را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند و از پرز خواسته اند در این زمینه مداخله کند.

در همین حال، پرز در سخنانی که دفتر وی منتشر کرد، اظهار داشت: نباید اهمیت این دوستی را دست کم بگیریم. اختلافات می تواند وجود داشته باشد، اما باید با توجه به عمق واقعی شرایط مدیریت شود.

طبق این گزارش، نتانیاهو و ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری آمریکا اغلب بر سر ایران دچار اختلاف شده اند، اما آتش تنش ها وقتی زبانه کشید که اسرائیل از شروط توافقی که قدرت های جهانی قرار است هفته آینده در مورد آن در ژنو با ایران مذاکره کنند، مطلع شد.

اسرائیل می گوید تحریم های سخت باید به قوت خود باقی بماند، تا زمانی که برنامه غنی سازی اورانیوم ایران به کلی برچیده شود.

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا گفت که نتانیاهو به این توافق پیشنهادی حساسیت بیش از حد نشان می دهد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن رد ارزیابی تل آویو از تاثیر وزارت خارجه بر تحریم ها، آن را ˈنادرست، اغراق آمیز و برخلاف واقعیتˈ دانست.

پس از آغاز کار دولت یازدهم در جمهوری اسلامی، افزون بر نشست ایران و گروه 1+5 در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که برای نخستین بار در سطح وزاری خارجه انجام شد، نشست ژنو نیز برگزار شده و مذاکرات بعدی هم قرار است بزودی انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها