کد خبر: ۱۸۱۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
نماینده ویژه رئيس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که این کشور هرگز رئيس‌جمهوری لیبی و یا نزدیکانش را به خاک خود راه نخواهد داد.
به گزارش 598 به نقل از  فارس از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "میخائیل مارگلییف" نماینده ویژه رئيس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و آفریقا و رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) این کشور اعلام کرد که روسیه هرگز "معمر قذافی" رئيس‌جمهوری لیبی و یا نزدیکان وی که متهم به قتل مردم بی‌گناه این کشور هستند را نخواهد پذیرفت.

مارگلییف روز دوشنبه در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا این امکان وجود دارد که روسیه حاضر به قبول رهبر سابق لیبی در خاک این کشور شود، گفت: روسیه هرگز حاضر نبوده و نخواهد بود تا قذافی را در خاک خود بپذیرد. رئيس‌جمهوری لیبی زمانی که دستور بمباران تظاهرات صلح‌آمیز مردمی در کشورش را صادر کرد، برای روسیه جزء افرادی قرار گرفت که ارزش دست دادن را ندارند. ما معمر قذافی، هیچ یک از پسرانش و یا هر یک از مقامات لیبی که در ریختن خون مردم غیرنظامی این کشور دست دارند را در خاک روسیه راه نخواهیم داد.

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در تفسیر اوضاع کنونی در لیبی اعلام کرد که این کشور مشکلی در به رسمیت شناختن شورای انتقالی موقت لیبی ندارد.

وی در عین حال یادآور شد که البته هیچ یک از کشورها نباید در اوضاع داخلی لیبی دخالت کنند و سرنوشت نهایی این کشور باید از طریق انتخابات و توسط مردم لیبی مشخص شود.

به گفته این مقام دوما، در شرایط کنونی مهمترین مسئله متقاعد کردن قذافی برای کناره‌گیری از قدرت و عدم استفاده از توان نظامی به منظور ممانعت از ادامه قربانی شدن مردم غیرنظامی در لیبی است.

کاساچوف همچنین تاکید کرد: کاملا واضح است که اوضاع در لیبی دیگر قابل بازگشت نیست و قذافی دیگر امکان برگرداندن کنترل اوضاع به دست خود را ندارد.

رئیس کمیته امور بین الملل دوما ابراز عقیده کرد که در حال حاضر برای جامعه بین الملل بسیار مهم است که وحدت در اعمال فشار همه جانبه بر قذافی برای کناره‌گیری او از قدرت وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها