کد خبر: ۱۸۱۸۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
برخورد قاطع و جدی ظریف در ساعات آخر مذاکرات ژنو که پس از ارائه درخواست‌های زیاده‌خواهانه از سوی طرف‌های غربی به‌ویژه فرانسه بروز کرد، باعث تعجب اعضای تیم مذاکره‌کننده 1+5 شده است.
به گزارش 598، آنها می‌گفتند ما تاکنون تنها یک روی سکه ظریف را که با لبخندها و شوخ‌طبعی در مذاکرات حاضر می‌شود دیده بودیم و روی دیگر سکه ظریف را در این مذاکره آخر دیدیم.

در همین حال، نتایج نظرسنجی چند مؤسسه نشان می‌دهد پس از کارشکنی کشورهای غربی در مذاکرات ژنو، میزان بی‌اعتمادی و نفرت مردم کشورمان از اسرائیل، آمریکا و فرانسه افزایش چشمگیری داشته است.

مقامات و رسانه‌های غربی با تحسین تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی، مسیر مذاکره هسته‌ای ایران با گروه 1+5 را یک مسیر مهندسی‌شده دقیق، هوشمندانه و حکیمانه می‌دانند که در هر دو طرف ماجرا چه پیروزی و چه بن‌بست، جمهوری اسلامی ایران بیشترین امتیاز را از آن خود خواهد کرد.

همچنین مشرق در این باره نوشت: قرار بود یکی از نقاط قوت گزارش عملکرد 100 روزه دولت تدبیر و امید، موضوع توافقنامه هسته‌ای ایران و غرب باشد. مسؤولان دولتی با اشاره به چالش 10 ساله ایران و 1+5 معتقد بودند امضای توافقنامه هسته‌ای پس از سه ماه از روی کار آمدن دولت جدید که با حفظ منافع ملی همراه خواهد بود یک نقطه قوت بزرگ برای دولت روحانی است که ظرف سه ماه توانسته معضل 10 ساله را حل نماید.

با کارشکنی غربی‌ها به نظر می‌رسد این نقطه امید و خوش‌بینی تا حدودی رنگ باخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها