کد خبر: ۱۸۱۶۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد، دو طرف شرکت کننده در مذاکرات ژنو در خصوص برنامه هسته ای ایران اختلافات خود را کاهش و سطح تفاهمات را ارتقا داده اند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ کین گانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد، موضوع هسته ای پیچیده تر از آن است که بتوان آن را به سرعت و خیلی زود حل و فصل کرد.بر اساس این گزارش وی در اظهاراتی در روز دوشنبه افزود، مذاکرات بین ایران و 6 قدرت جهانی جدی و سخت بوده و دو طرف در جریان مذاکرات ژنو اختلافات خود را کاهش داده و سطح تفاهم و درک متقابل را افزایش داده اند.

مذاکرات ایران و 5+1 روز یکشنبه پس از 3 روز مذاکره سخت و نفس گیر به پایان رسید و دو طرف قصد دارند بار دیگر 20 نوامبر یعنی 8 روز دیگر در همین شهر دیدار و گفتگو کنند.سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، گرچه 6 قدرت جهانی بیش از 10 سال است که برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران با این کشور مذاکره می کنند ولی این مساله پیچیده تر از آن است که خیلی سریع حل و فصل شود.

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در مذاکرات ژنو شرکت کرده بودند. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و لی بائو دونگ معاون وزیر خارجه چین نیز برای شرکت در این مذاکرات به ژنو سفر کردند.گرچه در پایان این مذاکرات دو طرف به توافق نهایی دست پیدا نکردند ولی از پیشرفت مهمی در جریان این مذاکرات خبر دادند. دو طرف همچنین ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک به توافق نهایی دست یابند.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته تاکید کرد، 6 قدرت جهانی فاصله چندانی تا دستیابی به توافق هسته ای با ایران ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها