کد خبر: ۱۸۱۳۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
زهره طبيب زاده در گفتگو با خبرنگار پارلماني پایگاه ۵۹۸:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: ما بر این عقیده ایم که این اقدامات اخیر آقای فرجی دانا دهن کجی به مجلس است و نوع تعامل و برخورد آقای روحانی هم موید این قضیه است. 150 نفر از نمایندگان مجلس با نامه اعتراضی به آقای روحانی پیام دادند که دست این عناصر را از آموزش عالی کشور کوتاه کنید اما متاسفانه آقای روحانی پیام مجلس را دریافت نکرد.
خانم زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 درخصوص اقدامات اخیر آقای فرجی دانا و انتصابات ایشان اظهار داشت: در ارتباط با انتصابات آقای فرجی دانا رعایت تمام مراحل امر به معروف را با ایشان کرده ایم در جلسه هفته گذشته مجلس با ایشان صحبت کردیم و دلایل مان را بیان داشتیم اما ایشان چند انتصاب انجام داده اند که همه این انتصابات افرادی بوده اند که مسئله داشتند و به عنوان نمونه آقای توفیقی و میلی منفرد نتوانستند اعتماد نمایندگان مجلس را جلب نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین آقای دکتر سمنانیان پرونده مناسبی در حمایت از جریان های اصلاح طلبان افراطی مثل آقای کدیور ندارد. آقای سمنانیان فردی است که در حالی که آقای کدیور زندانی بود و با مرخصی برای دفاع از تز دکتری اش در دانشگاه تربیت مدرس بیرون آمد و آقای سمنانیان برای این زندانی سابقه دار که مشکل سیاسی امنیتی داشت جشن فارغ التحصیلی برگزار نمود.

خانم طبیب زاده گفت: حالا ایشان رئیس هیئت امنای کل دانشگاه های کشور شده است و می تواند در عزل و نصب کلیه روسای دانشگاه ها و انتصاب کلیه هیئت امنای دانشگاه ها نقش داشته باشد بنابراین قابل تحمل نیست که همچنین کسانی در وزارت خانه مهمی که با جوانان و مسائل علمی نظام ارتباط مستقیم دارد در چنین پست هایی باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سوابق آقای سمنانیان اظهار نمود: دکتر سمنایان کسی بود که آقای افروغ را از دانشگاه تربیت مدرس بیرون نمود ولی از آن سو تلاش می کرند آقای کدیور را به عنوان عضو هیئت علمی این دانشگاه به کار گیری کنند که با مخالفت عناصر متدین این دانشگاه در آن زمان جلوی این کار گرفته شد.

ایشان در ادامه تصریح نمود:  همچنین بقیه افراد به کارگیری شد از اصلاح طلبانی اند که سوابق خوبی ندارند و اعتراض ما به این انتصابات این است که آیا اینقدر در کشور قحط الرجال است که چنین افرادی باید مسئولیت بگیرند آن هم در وزارت خانه ای که کاملا سیاسی است و با قشر جوان سر و کار دارد و به نظر ما حتما انتخاب های بهتری وجود داشت و ما اقدام ایشان را کاملا انتصابات سیاسی می دانیم و بشدت با آن مخالفت می کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: مقام معظم رهبری دانشگاه ها را یک نهاد تاثیر گذار در عرصه سیاسی تعریف نمودند اما نه برای سیاست ورزانی که در راستای اهداف انقلاب گام بر نمی دارند و در جریان فتنه 88 دیدیم که چگونه برخی از جریانات در راستای اهداف استکبار جهانی عمل نمودند.

وی گفت: ما بر این عقیده ایم که این اقدام اقای فرجی دانا دهن کجی به مجلس است و نوع تعامل و برخورد آقای روحانی هم موید این قضیه است. 150 نفر از نمایندگان مجلس با نامه اعتراضی به آقای روحانی پیام دادند که دست این عناصر را از آموزش عالی کشور کوتاه کنید اما متاسفانه آقای روحانی پیام مجلس را دریافت نکرد.

طبیب زاده افزود: با مجلس باید با ادبیات تعاملی صحبت کرد و تعامل دو سویه است و این طور نیست که ایشان هر کسی را خواست منصوب کند و اگر مجلس با او مخالفت کرد این را برخورد دیکتاتوری و قلدر معابانه بدانند.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: آقای روحانی در مجلس گفتند که "مردم به دیکتاتورها، خشونت طلب ها رای منفی دادند" حالا این سوال مطرح می شود که آیا نمایندگانی که با انتخاب های ایشان در مجلس مخالفت می کنند اینها مصداق خشونت طلبانی است که ایشان قائل اند و آیا هر کس به لحاظ سیاسی با ایشان مخالف باشد خشونت طلب و طالبان است و ایشان باید یاد بگیرند که با چه ادبیاتی با مجلس صحبت کنند و هر وقت که این ادبیات درست شد مجلس هم با ایشان نهایت تعامل را خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
۱۱
۱۴
احسنت حاج خانم..
با تشکر از گفتگو
پاسخ
ناجي
-
۱۲:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
۹
۰
مگه از اصلاح طلبان چيزي ديدي؟؟؟؟!!!!
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
۸
۱۳
سردسته همه فتنه گران وزارت علوم فعلی سمنانیان است توفیقی و میلی منفرد را سیبل کرده اند تا فتنه گر اصلی کار خود را بکند . مجلس باید اول یقه سمنانیان فتنه گر را بچسبد .
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
۳
۰
نظرها را منعکس کنید دریافت شد یعنی چه ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲
۹
۳
اینکه هر که مخالف منه پس بهتره نباشه اولین انقدری که ما یادمونه از طرف شما ودوستانتان گفته شد پس بهتره این ایرادرو اول به خودتون بگیرید که تحمل شنیدن یک حرف کوچک مخالف خودتان راهم نداشتید
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲
۹
۸
ارزش نظر ندارد سخنان این خانم
پاسخ
مجاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۲
۷
۴
خدا عاقبت هممون رو با وزارت علوم به خیر کنه.
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
۵
۳
با خانمها آلیا و طیب زاده بیشتر گفتگو کنید.
پاسخ
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲
۲
۳
عالی بود حاج خانم
پاسخ
ضحي
UNITED STATES
۰۷:۵۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲
۷
۵
چه بدبختي گريبان مملكت رو گرفته يه نفر بخاطر گرفتن جشن فارغ التحصيلي براي به نفرديگه كلا صلاحيتش رو از دست ميده يا يكي ديگه رأي اعتماد مجلس رو كسب نكرده به زعم اين خانم نماينده بايد خط قرمز كشيد داد به كجا بياريم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها