کد خبر: ۱۸۱۲۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
یک رسانه عرب زبان با اشاره به اوضاع مصر و شروع جلسات محاکمه رئیس جمهوری عزل شده به سناریوهایی که انتظار محمد مرسی را می کشد، پرداخته است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه الجزیره در مطلبی با عنوان "سناریوهای سرنوشت محمد مرسی؛ترور یا اعدام" آورده است: مصر پس از به نمایش درآمدن محمد مرسی برای اولین بار ظرف چهار ماه گذشته در اولین جلسه محاکمه در دوشنبه گذشته در موضوع مربوط به حوادث کاخ ریاست جمهوری دچار بحران شد.

این موضوع سبب طرح سناریوهای متعددی درباره سرنوشت وی در آینده شده است که از جمله آنها اعدام یا حبس ابد یا بی گناهی وی است که این حالت خوشبیانه و تلاشی از سوی نظام کنونی مصر برای فراهم آوردن آشتی سیاسی که برخی از آن دم می زنند است.

اما سناریوی تیره و تار،ترور مرسی در داخل زندان به منظور قطع هر گونه امکان بازگشت وی به قدرت در مصر است.ناظران بر این باورند که محاکمه محمد مرسی بر مصر تاثیر می گذارد و سبب افزایش اعتراضات و ترورها می شود.

علاء البحار سردبیر روزنامه آزادی و عدالت معتقد است: محاکمه مرسی تلاشی و نمایش مضحک از سوی  نظام برای سرپوش گذاشتن بر شکست اش است و می کوشد که از این طریق پایداری مخالفان کودتا را در هم بشکند.

وی افزود: صدور حکم اعدام یا ابد برای محمد مرسی بعید است.مرسی پایداری می کند و این تاثیر مثبتی بر طرفدارانش دارد و افزایش اعتراضات را به دنبال خواهد داشت.

محمد عبد الرازق علی از و کلای مصری معتقد است: دادگاه مرسی احتمالا با تبرئه وی در موضوع مربوط به قتل تظاهرات کنندگان منتهی شود اما در موضوع جاسوسی به نفع بیگانگان اعدام انتظار وی را می کشد.

وی افزود: محاکمه محمد حسنی مبارک و محمد مرسی ظرف دو سال نشان می دهد که مصر در مجرای درست خود حرکت می کند و دو انقلاب مردم مصر موفق شده است.

عادل سلیمان مدیر مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک مصر می گوید: پیش بینی سناریوهای آتی بسیار دشوار است زیرا مصر شرایط دشواری را پیش رو دارد و موضوع فقط به سرنوشت رئیس جمهوری عزل شده مربوط نمی شود.

وی درباره محمد مرسی افزود: ترور وی به مثابه مصیبت خواهد بود و مصر را دچار نابسامانی می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها