کد خبر: ۱۸۱۲۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هفته جاری بررسی طرح تحریم‌های جدید را پیش خواهد برد تا همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای فشار بر ایران نیز حفظ شود.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قانونگذارن آمریکایی قصد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را دارند تا در توافق احتمالی پیش رو مانع از آن شوند که واشنگتن امتیاز بیشتری دهد.

علیرغم به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ژنو که در سطح وزرای خارجه برگزار شد، همچنان امیدواری برای دستیابی به یک توافق وجود دارد. با این حال کنگره همچنان تردید زیادی نسبت به نزدیک شدن واشنگتن و قدرت های جهانی  دارد و همزمان از سوی لابی‌های صهیونیستی برای مخالفت با پیشنهاد ایران دارد.

مذاکرات هسته‌ای پس از به نتیجه نرسیدن قرار است تا 10 روز دیگر در 29 آبان در شهر ژنو از سر گرفته شود. انگلیس و روسیه اعلام کرده اند  احتمال رسیدن به یک توافق در گفتگوهای آتی نسبتا بالا است.

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت این کمیته هفته جاری طرح تحریم‌های جدید را پیش خواهند برد تا همزمان با مذاکرات فشار بر ایران نیز حفظ شود.  وی که با شبکه ای بی سی صحبت می کرد افزود نگرانی من این است که به نظر می رسد ما بیشتر از ایران به دنبال توافق هستیم.

همچنین وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران "کور نیست و فکر نکنم نادان باشیم". جان کری در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکا اعلام کرد که در پایبندی دولت باراک اوباما به اسرائیل "هیچ مشکلی وجود ندارد" هرچند روابط دیپلماتیک آمریکا و اسرائیل به‌دلیل مذاکرات هسته‌ای ایران دچار تنش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها