کد خبر: ۱۸۱۲۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: عدم رأی اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به معنی تقابل با دولت نیست.

حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: بر اساس قانون شخص رئیس جمهور باید نفرات پیشنهادی خود را برای تصدی وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: قانون وظیفه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به مجلس و نمایندگان مردم در خانه ملت داده و در نهایت فردی وزیر خواهد شد که بتواند اکثریت نمایندگان را کسب کند.

*رأی عدم اعتماد به معنی سیاسی کاری نیست

نماینده مردم شهریار در مجلس ادامه داد: بررسی صلاح وزرای پیشنهادی که در حوزه اختیارات و وظائف نمایندگان است، به صورت کارشناسی انجام شده و نمایندگان در زمان رای دادن جناحی عمل نمی‌کنند.

گروسی تاکید کرد: بنابراین عدم رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان را نباید به سیاسی کاری تشبیه کنیم، مجلس به دنبال تقابل با دولت نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان با گزینه‌های دولت برای این وزارتخانه موافقت نمی‌کنند، گفت: به هر حال نمایندگان دیدگاه‌هایی دارند و در زمان معرفی فردی بر اساس این دیدگاه‌ها کارنامه و عملکرد وزیر پیشنهادی را بررسی و طبق آن رای می‌دهند.

نماینده شهریار در مجلس ادامه داد: مجموع آرای نمایندگان مشخص می‌کند که آیا در مجموع مجلس به این فرد اعتماد می‌کند و یا خیر.

گروسی با بیان اینکه اکثر نمایندگان می‌خواهند ترکیب کابینه هر چه سریعتر تکمیل شده و دولت با آرامش خاطر کار خود را دنبال کند، گفت: اینکه تاکنون وزرای پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد نگرفته‌اند، برای خود نمایندگان مطلوب نیست، اما در مجموع این رأی اکثریت نمایندگان است که باید اجرا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها