کد خبر: ۱۸۱۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد دیروز در استانبول در حالی گرد هم آمدند که دولت حامی حقوق بشر ترکیه به کشتار کردهای عراق مشغول بود!

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو»؛ به همت دولت ترکیه مخالفین بشار اسد دیروز در استانبول گرد هم آمدند تا درباره سرنوشت آینده این کشور با یکدیگر شور كنند.
 
هدف این جلسه، به اصطلاح تصمیم گیری درباره سوریه بعد از اسد بود كه مخالفین در این گردهمایی بر حفظ وحدت میان گروه های اپوزیسیون تاکید ورزیدند.
 
از زمان شروع برخی اعتراضات در سوریه، دولت های غربی و در راس آنها آمریکا که به دنبال تضعیف یا سرنگونی دولت اسد بودند، به حمایت از این مخالفین پرداختند.
 
دولت ترکیه نیز که هدف سیاست خارجی خود را نه آرمان های اسلامی، بلکه منافع شخصی خود قرار داده است با مشاهده فشارها بر اسد، یک شبه تغییر موضع داده و خود را حامی مخالفین نشان داد و از حکومت اسد خواست با معترضین مدارا كند.
 
این در حالی است که از زمان آغاز اعتراضات آمریکا، رژیم صهیونیتی، اتحادیه اروپا و هم اکنون عربستان و اتحادیه عرب در کنار ترکیه جهت تضعیف جبهه مقاومت اسلامی، به بهانه حمایت از مردم سوریه در جهت نابودی حکومت بشار اسد گام بر می دارند.
 
به طور مثال دولت ایالات متحده در حالی اکنون مدافع حقوق سوری ها شده که در برابر کشتار مردم در بحرین و یمن سکوت محض کرده و تلویحا از دیکتاتورهای این کشورها حمایت بعمل آورده است.
 
دولت ترکیه نیز اکنون به بهانه مبارزه با «پ ک ک»، با نقض مرزهای بین المللی به شمال عراق تجاوز کرده و به کشتار مردم این کشور مبادرت می ورزد.
 
آنچه در این میان حائز اهمیت است، سکوت صهیونیست ها درباره این تحولات است؛ چرا كه صهیونیست ها با زیرکی هر چه تمام تر با عدم دخالت ظاهری در امور سوریه، مانع بر افروخته شدن احساسات ضدصهیونیستی در سوریه و جهان اسلام شده اند.
 
در این میان سعودی ها و ترک ها نقش پیاده نظام و جاده صاف کن را در راستای تحقق اهداف صهیونیست ها در راستای تضعیف جبهه مقاومت، قطع حلقه زنجیره ایران، سوریه، حزب الله و حماس و تحقق طرح خاورمیانه جدید آمریکا بازی می کنند؛ طرحی که با شکست صهیونیست ها در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه با حماس ناکام ماند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها