کد خبر: ۱۸۱۰۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران در آستانه دور جديد اردوي ملي‌پوشان براي شرکت در مسابقات قهرماني قاره‌هاي جهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فدراسيون زمينه اين را فراهم کرد که تمرينات را بدون مشکلي آغاز کنيم. مسابقات خيلي خوب و جذاب است زيرا با تيم‌هاي بسيار بزرگي در زمان کوتاه بازي خواهيم داشت. نمي‌توانم بگويم که تورنمنت پيش‌رو خيلي سخت است، ولي به هر حال تيم‌هايي نظير برزيل، روسيه و ايتاليا در اين مسابقات هستند که براي ما بازي با آنها مهم است. در کل مي‌توانيم کسب تجربه خوبي داشته باشيم.

به گزارش ايسنا،وي در پاسخ به سوالي درباره زمان ورود تيم ايران به مسابقات آن هم يک روز پيش از مسابقات، گفت: اين شرايط براي همه وجود دارد و تنها مختص ايران نيست. ما بايد با اين شرايط تلفيق پيدا کنيم . کاري از دست ما بر نمي‌آيد. به هر حال تيم ملي بايد با شرايط خاص هر مسابقه کنار آيد و در ليگ جهاني هم شرايط خاص بود و حالا بايد برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيم.

سرمربي تيم ملي واليبال ايران درباره غيبت سيچلو در مسابقات قهرماني قاره‌هاي جهان گفت: بله اين مشکل بزرگي است. ما بازي‌هاي بسيار سختي را پيش‌رو داريم. تعداد زيادي از بازيکنان مطرح جهان در اين رقابت‌ها حضور دارند که مي‌توانند دفاع ما را تحت تاثير قرار دهند. در بحث سيستم‌هاي دفاعي سيچلو خيلي به من کمک مي‌کرد، اما به هر حال سيچلو هم شرايط خودش را دارد و بايد تيمش را در ايتاليا هدايت کند. به هر حال ساير دستياران در ايران به من کمک مي‌کنند اما مطمئنا بدون سيچلو کارم در روي نيمکت سخت‌تر خواهد بود. بايد اضافه کنم که سيچلو در حال حاضر اگر چه در ايتاليا است، اما باز هم کمک مي‌کند. او فيلم بازي‌هاي ايران و همچنين فيلم بازي‌هاي حريفان ايران را مي‌بيند و تحليل و آناليز خود را به ما مي‌دهد. او ارزيابي خود را از طريق اينترنت با من در ميان مي‌گذارد. ما بايد در مسابقات قهرمان قاره‌ها از حريفان خود چيزهاي جديدي ياد بگيريم. اين هم برخي از کار ماست.

ولاسکو با ابراز رضايت از روز نخست تمرين تيم ملي در اردوي تيم ملي گفت: با توجه به اين که پس از چهار هفته‌ مسابقات ليگ اردوي تيم ملي را استارت زديم مي‌توانم بگويم که همه چيز خوب و نرمال است. با توجه به اين که در هفته‌ دو بازي برگزار مي‌شود شرايط بدني بازيکنان هم خوب و طبيعي است. حالا بايد در روزهاي آينده ببينيم که چه شرايطي پيش مي‌آيد.

وي در پاسخ به اين پرسش که دليل دعوت نشدن بهترين بازيکنان ايران از سوي باشگاه‌هاي خارجي واليبال چيست؟،‌تاکيد کرد: فکر مي‌کنم که مهم‌ترين مساله دستمزد خوبي است که بازيکنان ايران در ليگ ايران مي‌گيرند. تنها بازيکنان خيلي حرفه‌اي در سطح دنيا بيشتر از اين دستمزدها حقوق مي‌گيرند. شايد قدري زمان نياز دارد تا بازيکنان ايران از نظر اسم و رسم در دنيا شناخته شوند. هنوز واليباليست‌هاي ايراني در دنيا مطرح نيستند. مطمئن باشيد که سال آينده بيشتر شناخته خواهند شد. البته به نظر من خيلي از بازيکنان ايراني از آنهايي که در ليگ‌هاي خارجي بازي مي‌کنند خيلي بهتر هستند. البته بحث شناخته شدن ايران هم است،‌ شايد براي برخي از باشگاه‌داران خارجي سخت باشد که بازيکناني که شناخته شده نيستند را به آنها معرفي کنيم و باور نمي‌کنند که واليبال ايران خيلي خوب شده است. اما اگر همين طور ادامه دهيد مطمئن باشيد اين اتفاق در سال‌هاي آينده مي‌افتد. اين عقيده من است. حتي وقتي با مربيان باشگاهي خارجي صحبت کردم و از بازيکنان ايراني تعريف کردم آنها خيلي باور نکردند و فکر کردند که چون مربي آنها هستم تعريف مي‌کنم، اما مطمئن باشيد که در آينده مربيان باشگاهي خارجي با من هم عقيده خواهند بود و از بازيکنان ايراني دعوت مي‌کنند.

ولاسکو درباره خداحافظي فرهاد ظريف از تيم ملي واليبال گفت: قبلا مشکل کوچکي وجود داشت که با ظريف صحبت کردم و اين مشکل حل شد. حالا نمي‌دانم که چه مي‌شود، اما اين حرف‌ها را تازه از شما خبرنگاران مي‌شنوم. هر کسي که در تيم ملي باشد بايد با تمام توان کار کند و اگر هم مي‌خواهد برود صراحتاً اين موضوع را اعلام کند. فعلا برنامه‌اي نداريم.

سرمربي تيم ملي واليبال همچنين با تاکيد بر اين که در مسابقات قهرمان قاره‌هاي جهان ناصر رحيمي را به عنوان ليبروي دوم به همراه تيم مي‌برد، خاطر نشان کرد: از بين دو گزينه علي جديدي و ميرزا جانپور را هم يکي را به مسابقات ژاپن مي‌بريم. البته من خودم دوست داشتم که سامان فائزي را به همره داشته باشيم، اما چون فائزي از نظر ناحيه انگشت دست راست دچار آسيب ديدگي‌ است نمي‌توانيم او را به همراه ببريم.

ولاسکو در پايان با اشاره به هدفگذاري خود در مسابقات قهرماني قاره جهان گفت: در اقدام اول سعي مي‌کنيم نهايت تجربه را براي بازي‌هاي جهاني سال بعد را در قهرماني جهان کسب کنيم و در مرحله دوم به پيروزي برابر ژاپن و چند تيم ديگر فکر مي‌کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها