کد خبر: ۱۸۱۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۰۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
انقلابيون ليبي اعلام كردند كه به دنبال درگيري با نيروهاي وابسته به معمر قذافي، رهبر ليبي دست كم 31 تن از نيروهاي وابسته به وي كشته شدند.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا: به دنبال پيش روي انقلابيون در قلب طرابلس و به دست گرفتن منطقه استراتژيك در اطراف اين شهر و وقوع درگيري‌ با نيروهاي وابسته به معمر قذافي دست كم 31 تن از نيروهاي وابسته به وي كشته شدند. اخبار ضد و نقيضي نيز از فرار ديكتاتور منتشر شده است.

به گزارش سايت اينترنتي شبكه الجزيره، انقلابيون ليبي اعلام كردند كه به دنبال درگيري با نيروهاي وابسته به معمر قذافي، رهبر ليبي دست كم 31 تن از نيروهاي وابسته به وي كشته شدند.

آنها همچنين تاكيد كردند كه 42 تن از نيروهاي قذافي به اسارت گرفته شدند.

انقلابيون ليبي توانستند بعد از درگيري‌هاي خونبار امروز كنترل منطقه‌ جدايم در 24 كيلومتري غرب طرابلس را بدست بگيرند. اين منطقه منطقه‌اي بسيار استراتژيك است و نيروهاي قذافي در اطراف آن همچنان حضور دارند.

انقلابيون از صبح امروز (يكشنبه) با تجهيزات نظامي و تانك در اطراف اين منطقه براي از بين بردن تك تيراندازهاي وابسته به قذافي مستقر شده بودند. يك پزشك نيز عنوان داشت كه ده‌ها تن از انقلابيون براثر شليك گلوله زخمي شدند.

از سوي ديگر احمد جبريل، سخنگوي انقلابيون ليبي عنوان داشت كه عمليات براي بدست گرفتن كنترل طرابلس با مشاركت نيروهاي ناتو تا زمان براندازي معمر قذافي و يا فرار وي ادامه دارد.

وي در ادامه افزود: اين عمليات از روز شنبه با همكاري شوراي ملي انتقالي ليبي و انقلابيون در طرابلس و اطراف آن آغاز شد.

آليستر برت، معاون وزير خارجه انگليس در امور خاورميانه و شمال آفريقا در گفت‌وگو با شبكه اسكاي نيوز عنوان داشت: انتفاضه طرابلس آغاز شده و شرايط در اين كشور به نقطه‌ حساسي رسيده است.

وي در ادامه افزود: نيروهاي وابسته به قذافي كه تاكنون در طرابلس باقي ماندند بايد مانند بسياري ديگر از مسئولان نظام وي فرار كنند.

اين درحالي است كه اخبار ضد و نقيضي در مورد فرار معمر قذافي و خانواده وي از ليبي منتشر شده است. ويليام هيگ، وزير خارجه انگليس با اشاره به احتمال فرار قذافي گفت كه اين امر محتمل است كه معمر قذافي و خانواده‌اش به ونزوئلا گريخته باشند.

وي اين اظهارات خود را با استناد به گزارش‌هايي اعلام كرد كه از طرف سرويس‌هاي خبري غرب منتشر شده است.

اما هوگو چاوز، رئيس‌جمهوري ونزوئلا گزارش‌ها مبني بر فرار قذافي به كشورش را بي اساس خواند.

در همين حال يك منبع مطلع در طرابلس اعلام كرد كه قذافي و خانواده‌اش به منطقه‌اي در نواحي مرزي الجزاير گريخته‌اند و مورد حمايت قبايل العربان قرار دارند.

اين خبر تاكنون مورد تاييد قرار نگرفته است.

مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي در گفت‌وگو با شبكه العربيه عنوان داشت كه تمام كساني كه در كشتار مردم اين كشور دست داشتند براساس قانون محاكمه خواهند شد.

وي در ادامه اعلام كرد كه انقلابيون همچنان در طرابلس پيشروي مي كنند.

از سوي ديگر موسي ابراهيم، سخنگوي دولت ليبي در كنفرانس خبري به نقل از معمر قذافي گفت: وي از پيروزي خود اطمينان دارد.

اين سخنگو همچنين با انتقاد از عملكرد ناتو آنها را "ديوانه‌هاي غربي" خطاب كرد كه براي برآورده كردن اهداف شوم خود از قتل عام مردم دست نمي‌كشند.

وي گفت: جامعه جهاني بايد دخالت كند چرا كه ما شاهد قتل عام مردم در بنغازي بوديم.

وي با قاطعيت اظهار كرد: ناتو ضعيف است و ما هزاران هزار سرباز آماده براي دفاع از طرابلس در اختيار داريم.

اين سخنگو ناتو را "دشمن خانوادگي" خواند و گفت: اين اقدامات نه براي وجهه كنوني ناتو و نه براي وجهه آنها در آينده مناسب نيست.

موسي ابراهيم همچنين از آمادگي دولت ليبي براي مذاكره خبرداد و گفت: ناتو تاكنون آنچه در ليبي انجام داده فقط قتل عام بوده و مسئول تمام اين اقدامات غرب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها