کد خبر: ۱۸۰۹۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
رهبر القاعده با اعلام اين که جبهه النصره حامل پرچم اين گروه در درگيري‌هاي سوريه است، به شاخه القاعده در عراق دستور داده است به مداخله در سوريه پايان دهد.

به گزارش 598 به نقل از جام بین الملل، سخنان ايمن الظواهري روز جمعه (۱۷ آبان) در قالب يک نوار صوتي از شبکه الجزيره پخش شد.

 

رهبر القاعده افزود جبهه النصره تنها شاخه اين شبکه در سوريه است که وظيفه گزارش‌دهي به فرماندهي عمومي را به عهده دارد و تحت رهبري شاخه القاعده در عراق فعاليت نمي‌کند.

 

به گزارش پرس تی وی، ظواهري تاکيد کرد: «(گروه) دولت اسلامي عراق و شام بايد منسوخ شود و دولت اسلامي عراق به کار خود ادامه دهد.»

 

وي افزود ابوبکر البغدادي، رهبر القاعده در عراق با تشکيل جبهه اسلامي عراق و شام بدون کسب اجازه از ما يا حتي اطلاع دادن به ما مرتکب اشتباه شده است.

 

اختلاف بين شاخه‌هاي القاعده در ماه آوريل و زماني مطرح شد که البغدادي ادعا کرد جبهه النصره با شاخه القاعده تحت نظر وي در سوريه متحد شده است. با اين وجود، ابو محمد الجولاني، فرمانده جبهه النصره ضمن تکذيب اين ادعا بر وفاداري خود به الظواهري تاکيد کرد.

 

جبهه النصره در ژانويه ۲۰۱۲ تاسيس شد. اين گروه در بسياري از بمب‌گذاري‌هاي خونين سوريه که هم غيرنظاميان و هم موسسات دولتي را در سراسر اين کشور هدف قرار مي‌دهد، دست داشته است.

 

اين در حالي است که طبق يک گزارش جديد فاش شد عربستان سعودي در چارچوب بخشي از يک اعمال فشار جديد براي سرنگوني دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه در حال آموزش دادن به شورشيان مورد حمايت خارج است.

 

به گزارش مجله فارين پاليسي، عربستان سعودي به همراه اردن، امارات متحده عربي و فرانسه براي تقويت شورشيان سوري در حال اتخاذ سياست جديدي هستند.

 

ساير گزارش‌ها حاکي از آن است که آژانس اطلاعات مرکزي امريکا (سيا)، عربستان سعودي و اردن تنها در سال ۲۰۱۳ حدود ۶۰۰ تن سلاح براي شورشيان سوريه ارسال کرده‌اند.

 

طبق آمارهاي سازمان ملل تاکنون بيش از ۱۰۰ هزار نفر در ناآرامي‌هاي سوريه جان خود را از دست داده‌اند و ميليون‌ها نفر نيز آواره شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها