کد خبر: ۱۸۰۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
دبیرکل حزب‌الله لبنان مخالفت قدرت‌های سلطه‌طلب با ایران و انواع اهرم‌‌های فشار علیه این کشور را به علت برنامه‌های ایران برای دستیابی به بالاترین مدارج علمی در سطح جهان و در زمینه تولید علم دانست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، سید "حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در مراسم فارغ‌التحصیلی دو هزار و 950 دانشجو در ضاحیه بیروت سخنان خود را با تشریح سختی‌های مردم لبنان در زندگی آغاز کرده و گفت که بسیاری از مردم در فقر و زیر خط فقر زندگی می‌کنند و به همین علت سختی زیادی را برای این می‌کشند که فرزندانشان در سطوح عالی درس بخوانند.
وی در آغاز سخنان خود تاکید کرد که درباره افشای ابعاد جدید جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان و همچنین آخرین تحولات دادگاه حریری و افق‌های پیش روی آن صحبت خواهد کرد و مسایلی را نیز در مورد روستای الغجر و احتمال عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از آن مطرح خواهد نمود.
نصرالله در تشریح اهمیت علم از دیدگاه اسلام تاکید کرد که هر مسیری که ادعای ایمانی بودن را می‌کند باید با علم و معرفت همراه باشد، نمی‌توان ایمان، علم و دانش را از هم جدا کرد، علم تقویت کننده ایمان است و تمدن‌ها و ایدئولوژی‌هایی که در طول تاریخ به وجود آمده است، به سوی علم و دانش دعوت نموده است، همان آموزه‌ای که پیامبران الهی از آدم تا خاتم به آن دعوت کرده‌اند.
وی ادامه داد که بقای ملت‌ها، کشورها یا تمدن‌ها و اصلاح و گسترش آنها بدون علم و دانش و افزایش آن تا زمان رسیدن به استقلال علمی امکان‌پذیر نخواهد بود، ‌چون علم و دانش از مهم‌ترین فاکتورهای استقلال هر ملت است و کشوری که قدرت علمی و بشری را در اختیار دارد، می‌تواند همه زمینه‌ها را برای خود باز کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به الگوی ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران کشوری است که برنامه‌های خود را بر اساس نسخه‌برداری و کپی کردن علم تنظیم نکرده، بلکه برنامه‌های خود را برای تولید علم متمرکز نموده و این همان موضوعی است که امام خمینی(ره) پایه‌های آن را نهاده است.
وی ادامه داد: مشکل کشورهای بزرگ در جهان با ایران این است که این کشور برای رسیدن به اوج قله‌های علمی و تولیدی در جهان برنامه‌ریزی کرده است، این در حالی است که برنامه ثابت در جهان ما همان تقلید کننده و وابسته بودن و کپی برداری کردن از علم است، تولید علم برای ما ممنوع است و با فشارهای سیاسی و تهدیدات نظامی و تحریم‌های اقتصادی و امثال آن مواجه خواهد شد.
سید حسن نصرالله زندگی واقعی را در پناه تجربه، علم، دانش، تخصص، تمامیت ارضی و اقتدار ملی دانست و تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مقاومت در لبنان این است که علاوه بر ایمان و توکل خود و جنبه معنوی و همچنین آمادگی برای جانفشانی و قربانی شدن، همچنان به دستیابی به علم و معرفت و تخصص متکی است و قصد دارد تا امکانات مادی و بشری خود را توسعه دهد. به همین علت است که دشمن صهیونیستی اعتراف کرده است که از سالها پیش در جنگ مغزها با مقاومت لبنان وارد شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان ابراز داشت: مقاومت صرف زور بازو و نظامیان نیست، بلکه در درجه اول مقاومت مغزهای دانا و متخصص و قلب‌های مومن و بازوهای قوی و اراده راسخ است، به همین علت است که در سال 1985 اولین پیروزی فراموش شده خود را به دست آورد.
وی تصریح کرد که این مقاومت متخصص و کاردان در هر مبارزه آینده‌ای در صورت تحمیل شدن به لبنان پیروز خواهد بود.
نصرالله اظهار داشت: مسئله مهم این است که ملت و مردم لبنان به خود و تفکر و قدرت خود در زمینه تحصیل علم و تولید آن ایمان داشته باشند، ما چیزی در این زمینه کم نداریم، اما یاس و ناامیدی‌هایی که وجود دارد و ما را ضعیف و عقب‌مانده قرار داده است، به این علت است که عده‌ای می‌خواهند این باور را در ما ایجاد کنند و متاسفانه برخی از نیروهای داخلی نیز در این زمینه به آنها کمک می‌کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: واقعیت این است که ما امتی توانا هستیم، ما بیش از هر زمان دیگری به اینکه تولیدات خود را داشته باشیم و مستقل باشیم، نزدیک شده‌ایم، این نسل لبنان است که اقدام بزرگ امت در این زمینه و شکست قدرت‌های طماع و استعماری را به چشم خود خواهد دید.
   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خداوند همه انسان های فهیم را حفظ فرماید ودشمنان شیطان صفت را نابود فرماید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۴۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
زنده باد مجاهدان راه خدا خدا به خاک پای این مقربان ماراهم ببخشاید وبپذیرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها