کد خبر: ۱۸۰۸۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
ادامه پیشروی های ارتش سوریه، در عقب راندن شبه‌نظامیان از نزدیکی دمشق، گروه های تروریستی را گرفتار کرده است، در پیشروی های دیروز، نیروهای ارتش سوریه روی ساختمان‌های بلند قرار گرفته‌اند و مخفیگاه متعلق به شبه‌نظامیان در آنجا گیر کرده است.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در روز شنبه، ارتش سوریه عملیات خود علیه مواضع شبه‌‌نظامیان در شهر ایربین را ادامه داد، شهری که مملو از شبه‌نظامیان است و در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

ارتش سوریه روی ساختمان‌های بلند قرار گرفته‌اند و مخفیگاه متعلق به شبه‌نظامیان در آنجا گیر کرده است.

شبه‌نظامیان همچنین در مساجد و به ویژه در مناره‌های آن مخفی شده‌اند، یعنی جاییکه موقعیت مناسبی برای تک‌تیراندازها است.

یک سرباز ارتش سوریه می‌گوید: «آنها از سلاح‌های سنگین و خمپاره استفاده می‌کنند، ولی ما آنها را شکست خواهیم داد.»

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است، براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیانی که در داخل سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کند.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز خشونت‌هایی که از دو سال پیش سوریه را گرفتار کرده است، حدود صدهزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر نیز آواره شده‌اند.

سازمان ملل همچنین می‌گوید که چهار میلیون سوری دیگر در سال ۲۰۱۴ و با تشدید درگیری‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود خواهند شد.

انتظار می‌رود که در سال آینده دو میلیون سوری به خارج کشور پناهنده شوند و دو میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر دیگر نیز در داخل کشور آواره شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها