کد خبر: ۱۸۰۷۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ۵۹۸:
محمد حسن آصفری افزود: طرف غربی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه سایت های خود را نخواهد بست و تعطیلی سایت اراک به هیچ وجه در دستور کار نیست و انتقال اورانیوم غنی شده به خارج ایران نیز در دستور کار نیست و ما این موضوعات را نخواهیم پذیرفت.
محمد حسن آصفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 درخصوص ارزیابی مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: ما به بحث مذاکرات از این جهت امیدوار هستیم که به جهانیان هم ثابت شود که کسی که به دنبال خصومت و درگیری است غربی ها هستند و آنها استراتژی فشار و تهدید را دنبال می کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد داریم که موضع گیری فرانسه در مذاکرات ژنو با هماهنگی 1+5 بوده است و امروز فرانسه را جلو انداخته اند و غرب به دنبال همین رفتارها است. طرف غربی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه سایت های خود را نخواهد بست و تعطیلی سایت اراک به هیچ وجه در دستور کار نیست و ما این موضوعات را نخواهیم پذیرفت.



وی گفت: انتقال اورانیوم غنی شده به خارج ایران نیز در دستور کار نیست اما روی سطح غنی سازی می توان مذاکره کرد به شرط اینکه غرب تحریم های خودشان را کنار بگذارند و آن هم نه بخشی از تحریم ها بلکه تمام تحریم ها.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در ادامه بیان داشت: بحث پروتکل الحاقی هم جزء مذاکرات نیست و نمی شود در مورد آن مذاکره کرد و  این امر در حدود اختیارات تیم مذاکره کننده هم نیست. موضوع مذاکره و تحریم دو موضوع جدا از هم است و نمی شود از یک طرف سخن از مذاکره زد و از طرف دیگر بحث تشدید تحریم ها را مطرح کرد.

وی در خصوص سخنان اخیر اوباما و بیان روی میز بودن گزینه نظامی از سوی رئیس جمهور آمریکا بیان نمود: در مورد گزینه نظام، مقام معظم رهبری فرمودند که اینها هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما موضوعی که بسیار مهم است فهم غرب از این که مقوله ای که جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره آورده است تشدید تحریم ها نیست و این استراتژی جمهوری اسلامی ایران است که در نرمش قهرمانانه به دنیا اثبات کنیم که غربی ها هستند که استراتژی چماق را دنبال می کند.

آصفری افزود: غرب باید بداند که روش نرمش قهرمانانه همیشگی نیست و مقطعی است و اگر از این فرصت استفاده کنند به نفعشان است و اگر استفاده نکنند قطعا آنها متضرر خواهند شد.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: پیام ماه محرم برای مذاکره کنندگان ما استرانژی مقاومت و نپذیرفتن ذلت است و تیم مذاکره کننده ما بر اساس عزت باید به مذاکرات برود و پیام عاشورا برای تیم مذاکره کننده ما عزت جمهوری اسلامی ایران است.


 گفتگو از علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها