کد خبر: ۱۸۰۷۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
یک روزنامه‌نگار مصری لغو مجازات زندان برای جرائم مربوط به نشر از سوی کمیته پنجاه را رضایت‌بخش دانسته و گفت: انتظار می‌رود این مجازات برای تمام فعالیت‌های مطبوعاتی حذف شود.

«یحیی قلاش» روزنامه‌نگار مصری و سخنگوی کمیته ملی دفاع از آزادی بیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره افزود: اقدام کمیته پنجاه قانون اساسی در خصوص لغو مجازات حبس برای جرائم نشر، رضایت‌بخش بوده و گامی مثبت در مسیر تحقق اهداف انقلاب است.

وی افزود: به طور خلاصه مواد قانونی مرتبط با آزادی بیان و مطبوعات خوب بوده و مطابق با درخواست اتحادیه روزنامه‌نگاران و شواری عالی مطبوعات و نیز کمیته دفاع از آزادی بیان است.

قلاش در عین حال تصریح کرد:  البته هنوز بین اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران و شواری عالی مطبوعات و نیز کمیته دفاع از آزادی بیان در خصوص شیوه تدوین مواد قانونی مربوط به مطبوعات، نوعی اختلاف‌نظر وجود دارد.

وی افزود: کمیته پنجاه برای مجازات زندان در موارد انتشار موضوعات خاص مربوط به زندگی شخصی افراد و یا موضوعات مربوط به تبعیض، نوعی ملاحظه‌کاری و احتیاط در پیش گرفته است.

قلاش در توضیح این مطلب افزود: در موارد مورد اشاره نباید مجازات زندان در نظر گرفته شود بلکه چنانچه بدون رعایت قانون، مطالبی در خصوص زندگی شخصی افراد و یا موارد مربوط به تبعیض منتشر شود، بهتر است برای آن جریمه سنگین مالی در نظرگرفته شود زیرا ما نمی‌خواهیم در هیچ یک از موارد مربوط به نشر، مجازات زندان وجود داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که یک منشور مطبوعاتی با ضمانت قانونی نوشته شود تا برا ساس آن زمینه فعالیت رسانه‌هایی که فقط حامی مردم و آزادی مطبوعات بوده و ابزار هیچ قدرتی نباشند، فراهم شود تا به این ترتیب در صورت تغییر قدرت در مصر، این نوع رسانه‌ها دستخوش تغییر و تحول نشوند.

قلاش تاکید کرد: هدف ما از تدوین قانون این است که سال‌ها دوام داشته باشد نه اینکه دوام آن در گروی قدرت یک گروه خاص و یا دوره زمانی محدودی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها