کد خبر: ۱۸۰۶۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
مصطفی هاشمی طبا گفت: در گرفتن میزبانی باید به دنبال منافع خودمان باشیم، اگر قرار باشد دستاوردها متناسب با هزینه نباشد، عملا برگزاری مسابقات غرب آسیا به درد نمی‌خورد!

رییس سابق کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که گرفتن میزبانی در مجموع اتفاق خوبی است، اظهار کرد: گرفتن میزبانی باید با چند فاکتور همراه باشد. تیم‌های حاضر باید در ارتقای سطح ورزش ما موثر باشند. به عنوان مثال، اگر مسابقات فوتبال را میزبانی می‌کنیم باید تیم‌هایی را بیاوریم که نسبت به ما از سطح بالاتری برخوردار باشند نه این که آنها را به راحتی شکست دهیم و خیال‌مان راحت باشد. معتقدم میزبانی باید از نظر فنی به ما کمک کند.

وی با بیان این که بار مالی مسابقات باید به نسبت دستاوردهایش مناسب باشد، تاکید کرد: میزبانی که در آن صرفا چند تیم ضعیف حضور داشته باشند و ما آنها را شکست دهیم و قهرمان شویم خاصیتی ندارد. من نمی‌دانم در مسابقات غرب آسیا چه تیم‌هایی شرکت می‌کنند. چه چیزی را ما تقبل می‌کنیم و چه مواردی با تیم‌های شرکت کننده است. به نظر من،‌ دستاوردهای میزبانی باید متناسب با هزینه باشد.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی به حضور رسانه‌ها در بازی‌های اشاره کرد و گفت: انعکاس جهانی و بین‌المللی و پوشش دادن رویدادها اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر رسانه‌ها نباشند، عملا میزبانی بی فایده است. کیش محل خوبی است، اما مشخص نیست که چقدر تماشاگر از بازی‌ها استقبال کنند.

وی اضافه کرد: اگر تیم‌های اردن و لبنان در رقابت‌های بسکتبال شرکت کنند می‌توان روی سطح این مسابقات حساب باز کرد، البته حضور قدرتمند تیم‌ها هم بستگی به این دارد که با ترکیب اصلی به ایران بیایند. اگر قرار باشد در هر رشته اگر دو کشور ثبت‌نام کنند و ما میزبان باشیم خنده‌دار است!

رییس سابق کمیته ملی المپیک با بیان این که باید میزبانی به نفع ورزش کشور باشد، یادآور شد: این میزبانی‌ها فقط هزینه دارد و درآمدی ندارد. هزینه باید متناسب با دستاوردها باشد و گرنه نقض غرض است. اگر می گوییم مسابقات حوزه غرب آسیا، از عربستان تا اردن و لبنان هم باید شرکت کنند. معمولا اماراتی‌ها در رقابت‌ها حاضر نمی‌شوند ، از یمن هم چهار نفر ورزشکار می‌فرستند! من نمی‌دانم هزینه بلیت با چه کسانی است. من در مجموع فکر می‌کنم نباید برای مسابقات غرب آسیا خیلی بودجه در نظر گرفت. اگر کشورها هزینه بلیت‌شان را بدهند و ما پذیرایی کنیم، قابل درک است، اما اگر قرار است برای تیم‌های ضعیف هزینه کنیم میزبانی به درد ما نمی خورد.

هاشمی طبا در در واکنش به این اظهار نظر که به هر حال باید گرفتن میزبانی را از یکجایی شروع کرد، به ایسنا گفت: ما در رشته‌های فوتبال و والیبال میزبان خوبی بودیم. پتانسیل میزبانی را داریم. قرار بود در بازی‌های اسلامی محک بخوریم، اما متاسفانه نتوانستیم مسابقات را برگزار کنیم. این میزبانی فرصت بسیار خوبی بود ، چرا که از میان 40 - 50 کشور مسلمان، 20 - 25 کشور شرکت می‌کردند. به نظر من، مشکلی برای میزبانی نداریم وبیشتر باید به دنبال منافع کشور باشیم.

وی ادامه داد: ما برگزاری مسابقات را شروع کردیم. ما در موارد اساسی مشکل داریم. ما شرایط حضور بانوان را در کشورمان نداریم. در تیراندازی و قایقرانی میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بودیم. مهم این است که میزبان مسابقات بزرگ چند رشته ای باشیم. توانایی این کار را داریم. مسابقات بانوان اسلامی را هم داشتیم که به خوبی برگزار کردیم. بازی‌های اسلامی و غرب آسیا شروع میزبانی ایران نیست. ما داریم مسابقات را برگزار می‌کنیم، اما باید ببینیم تا چه حد میزبانی‌ها برایمان مفید است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها