کد خبر: ۱۸۰۵۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
دولت بولیوی از به امضا رساندن قراردادی در زمینه هیدروکربن با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«تله سور»؛ دولت بولیوی روز جمعه (17 آبان) طی بیانیه ای اعلام کرد که با امضا رساندن قراردادی در زمینه هیدروربن با مقامات روسیه روابط میان دو کشور را افزایش داد.

این قرارداد توسط کارلوس ویگاس، رئیس میادین گازی و نفتی بولیوی و میکائیل ولادمیرویچ هرافینین، نماینده یکی از کمپانی های روسی به امضا رسیده است.

ویگاس خاطرنشان کرده است که مطابق با این قرارداد کارشناسان هر دو کشور طی دو سال آینده تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا مکان های غنی از هیدروکربن را شناسایی کرده و در این مکان ها به استخراج هیدروکربن خواهند پرداخت.

همچنین قرار شده است که هر دو گروه با همکاری یکدیگر شرکتی مشترک ساخته  و به استخراج منابع طبیعی بخش های قدیمی این کشور آمریکای لاتینی بپردازند.

رهبران منطقه آمریکای لاتین دارای روابط بسیار گسترده‌ای هم پیش و هم پس از فروپاشی جماهیر شوروی با یکدیگر بوده‌اند اما با روی کارآمدن ولادمیر پوتین در سال‌های پایانی دهه 90 رویکرد روسیه نسبت به آمریکای لاتین به تدریج دچار دگرگونی‌های عمیقی  شد و این روابط روز به روز در حال گسترش است.

روسیه به منظور مقابله با نفوذ قدرت آمریکا در این منطقه درصدد برآمده است تا روابط خود با کشورهای این منطقه را هرچه بیشتر گسترده کند.

تبادل هیأت‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی میان برخی دولت‌های منطقه و روسیه از تمایلات شدید مسکو برای بازگشت دوباره به این منطقه حکایت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها