کد خبر: ۱۸۰۴۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
مشاور دفتر نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه عملیات‌ تروریستی در راستای ضربه زدن به وحدت ملی عراق صورت می‌گیرد گفت: حاکمان برخی کشورها مانند عربستان سعودی با حمایت از تروریسم در عراق وحد ملی کشور را نشانه گرفته‌اند.

شیخ "حیدر اللامی" مشاور دفتر نخست وزیر عراق در امور آشتی ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی حاکمان عربی را حامیان و عاملان اصلی تروریسم در عراق معرفی کرد و اظهار داشت: در میان همه این کشورها، حمایت حاکمان عربی مزدور استکبار و صهیونیسم از تروریسم جای تامل دارد زیرا این دسته از کشورها نه تنها ثبات عراق را هدف قرار داده بلکه به دنبال بی‌ثباتی در کل منطقه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ثبات عراق به معنای ثبات کل منطقه است خاطر نشان کرد: در این میان قدرت‌های استکباری و در راس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی، اروپای غربی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا تمام ضربات خود را بر پیکر کشورهای مقاوم منطقه و به ویژه محور مقاومت وارد سازند.

مشاور دفتر نخست وزیر در امور آشتی ملی عراق، وارد کردن ضربه به محور مقاومت را ضربه زدن به محور اسلام واقعی تعبیر کرد و گفت: هم اینک اسلام واقعی تنها در کشورهای عضو محور مقاومت جریان دارد و تا زمانی که اردوگاه استکبار جهانی بخواهد کشورهای لبنان، سوریه، عراق و ایران را هدف قرار دهد در حقیقت اسلام واقعی را هدف قرار داده و با اسلام به مبارزه برخاسته است.

اللامی از اردوگاه استکبار جهانی به عنوان اردوگاه شر و از اردوگاه جبهه مقاومت به عنوان اردوگاه خیر نام برد و اظهار داشت: زمانی که اردوگاه جبهه مقاومت به یک خطر واقعی برای اردوگاه استکبار جهانی تبدیل شده، جبهه شر اقدامات بسیاری از جمله تحولات سوریه و تروریسم را در عراق پدید آورده است تا بتواند از خطر جبهه مقاومت بکاهد و این جبهه را به انزوا بکشاند اما تا کنون در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.

وی در ادامه حاکمان برخی کشورهای عربی هم‌پیمان با آمریکا و اردوگاه شر را تاریک اندیش خواند و تاکید کرد: این حاکمان عربی که عمدتا از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، بحرین و اردن تشکیل شده‌اند علاوه بر هم‌پیمانی با آمریکا به دوستی با رژیمی مانند رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند که در منطقه ریشه دوانیده و باید از ریشه کنده شود.

مشاور دفتر نخست وزیر در امور آشتی ملی عراق، در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان و بدخواهان عراق برای تشکیل امارتی در غرب این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آنجایی که نتوانستند به اهداف خود در سوریه دست پیدا کنند اکنون به سمت عراق متمایل شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از طریق تروریسم نسبت به ایجاد یک امارت به اصطلاح اسلامی در غرب عراق اقدام کنند.

اللامی با بیان اینکه هر آنچه دشمنان عراق در سر می‌پرورانند خیال خامی بیش نیست تصریح کرد: دولت تا کنون عراق توانسته است همه نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب ساخته و مزدوران داخلی آنها از جمله طارق الهاشمی را به سرنوشت سرگردانی و دربه‌دری دچار سازد.

وی افزود: عراق تا زمانی که بخواهد به همراهی با محور مقاومت ادامه دهد همواره با انواع و اقسام توطئه‌ها مواجه خواهد بود و لذا ملت و دولت این کشور همواره باید آمادگی لازم برای برخورد با همه انواع توطئه‌ها را داشته باشند.

مشاور دفتر نخست وزیر در امور آشتی ملی عراق در ادامه به حملات مداوم مخالفان دولت نوری المالکی، نخست وزیر کشور عراق اشاره کرد و گفت: دولت نوری المالکی یک دولت ملی است و از ابتدای شروع کار خود تا کنون با همه اقشار، طوایف و نیز همه مذاهب از جمله شیعه، سنی، کردها و سایر فرق اسلامی و غیراسلامی تعامل یکسانی داشته است و همه اینها به دلیل آن است که نوری المالکی به عنوان رئیس قانونی دولت منتخب عراق توانسته است با همه گروه‌ها و اقشار جامعه به تعامل برسد.

اللامی از بعثی‌ها و هواداران حزب منحل شده بعث به عنوان برجسته‌ترین مخالفان دولت نوری المالکی نام برد و افزود: این اشخاص به واسطه اینکه درک درستی از فرایند سیاسی عراق ندارد با نظام کنونی این کشور مشکل پیدا کرده و راه فرصت‌طلبی را در پیش گرفته‌اند بلکه به این وسیله بتوانند به نظام کنونی عراق ضربه وارد ساخته و به یکه‌تازی در میدان سیاست این کشور بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه کنار گذاشتن یک دولت در عراق فقط از طریق صندوق‌های رای امکان‌پذیر است خاطر نشان کرد: به همه فرصت‌طلبان و آنانی که درک درستی از فرایند سیاسی در عراق ندارند بار دیگر یادآوری می‌شود که فقط از طریق صندوق‌های رای می‌توانند نظرات خود را اعلام کرده و نسبت به کنار گذاشتن یک دولت اقدام کنند.

مشاور دفتر نخست وزیر در امور آشتی ملی عراق، جنگ با دولت عراق را جنگ با قانون اساسی این کشور و روند سیاسی و دموکراسی مردمی نامید و افزود: مخالفت با نخست وزیر یا دولت در این کشور به معنای مخالفت با قانون اساسی است و از آنجایی که در قانون اساسی جدید عراق بر انتخاب دولت‌ها از طریق انتخابات تاکید شده است بنابراین برگزاری انتخابات تنها گزینه‌ای است که می‌تواند به همه مناقشه‌های سیاسی پایان داده و دولتی با اکثریت آرا را بر سر کار بیاورد.

اللامی در ادامه از بعثی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین جنایت‌کاران روی زمین نام برد و گفت: اعضای این حزب منحل شده توطئه‌چینی علیه اسلام و مسلمانان را سر لوحه کارهای خود قرار داده و تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا از طریق اجرای عملیات‌های تروریستی در عراق بار دیگر قدرت این کشور را در دست بگیرند و نسبت به آوردن یک اسلام آمریکایی و صهیونیستی به درون خاک عراق اقدام کنند اما باقیمانده‌های حزب بعث عراق باید بدانند که دیگر جایی در روند سیاسی این کشور ندارند و دیر یا زود باید از عراق پاکسازی شده و در دادگاه‌های بغداد به خاطر جنایت‌هایشان علیه ملت و دولت مورد محاکمه قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به آینده عراق ابراز خوش‌بینی کرد و اظهار داشت: نوری المالکی همچنان به تعهدات خود در قبال نظام و ملت پایبند است و ملت عراق نیز تا کنون توانسته است با آگاهی و بصیرت همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب ساخته و به همه فتنه‌های بر پا شده در عراق پایان دهد از این رو امید می‌رود که همه توطئه‌های آینده دشمنان و بدخواهان عراق نیز به بن‌بست رسیده و همه نقشه‌های شوم دشمنان این کشور با شکست مواجه شود.

مشاور دفتر نخست وزیر در امور آشتی ملی عراق در ادامه همه مسلمانان جهان را به تمسک به ولایت فقیه فراخواند و تاکید کرد: مسلمانان بدانند تا زمانی که دست در دست یکدیگر داده و تحت لوای ولایت فقیه گام بردارند قادر نخواهند بود از مسیر نجات و رستگاری منحرف شوند.

اللامی، راه و مسیر امام خامنه‌ای را راه و مسیر اسلام و پیامبر اکرم (ص) توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نماینده واقعی و بر حق امام زمان (عج) است و تمسک به ایشان تنها راهی است که می‌تواند شعله فروزان مقاومت را در دل‌ها روشن ساخته و ملت‌ها را به ایستادگی و پایداری در مقابل کفر جهانی امیدوار سازد.

وی در پایان با اشاره منویات مقام معظم رهبری در حمایت از گزینه مقاومت، اظهار داشت: طبق گفته‌های ایشان چنگ زدن به ریسمان مقاومت تنها راه نجات امت‌های مسلمان و کشورهای مسلمان منطقه از شر استکبار جهانی و قدرت‌های منطقه‌ای است از این رو امید می‌رود همچنان که کشورهایی مانند سوریه به واسطه چنگ زدن به ریسمان مقاومت پا برجا مانده‌اند سایر کشورها و ملت‌های جهان نیز به مقاومت و ایستادگی برخاسته و از دشمنان و بدخواهان ذره‌ای ترس به دل‌های خود راه ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها