کد خبر: ۱۸۰۱۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۶ آبان ۱۳۹۲

به گزارش فارس، منابعی از وزارت مخابرات لبنان به روزنانه الجمهوریه این کشور گفتند: بر اساس دستور نخست وزیری لبنان کمیته‌ای در آگوست گذشته مرکب از نمایندگانی از وزارت مخابرات و فرماندهی ارتش تشکیل شد تا وظیفه گشت زنی در مرز و شناسایی مراکز جاسوسی اسرائیل و تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط برعهده داشته باشد.

وی افزود: این کمیته کار خود را بر اساس عملیات مشابهی که سه سال قبل انجام شده بود آغاز کرد و معلوم شد که مراکز جاسوسی از قبل از سال 2006 و پس از آن بوده است که برخی از آنها را حزب الله در جریان جنگ تابستان 2006 نابود کرده اما اسرائیلی‌ها بار دیگر اقدام به نصب آن کرده‌اند.

بر اساس تحقیق این کمیته معلوم شد که بزرگترین مرکز جاسوسی اسرائیل مرکز «العباد» و پس از آن مرکز «جل العلم» در نزدیکی روستای ناقوره است این مراکز راداری برای تصویربرداری است و به صورت مستقیم و خودکار از منطقه تصویربرداری کرده و ثبت می‌کند و هنگامی که اقدام به گرفتن عکس از هر گونه تحرکاتی می‌کند هشداری به مرکز کنترل رادار فرستاده می‌شود. این مراکز جاسوسی همچنین شامل دیش‌هایی می‌شود که بر روی ستون‌هایی نصب شده و توانایی دریافت تماس‌های تلفنی بر روی خطوط تلفن‌های همراه مخابرات لبنان را دارد.

این منابع گفتند: کمیته مذکور به کار خود ادامه می‌دهد و تیمی فنی این کمیته را در ماموریت خود یاری می‌دهد و یک بار که مشکلی در رصد دستگاه‌های جاسوسی ایجاد شده بود معلوم شد که اسرائیل با بکارگیری لیزر در ابزارهای ما اختلال ایجاد کرده‌اند.

این منابع گفتند: ایستگاه‌های جاسوسی اسرائیل شامل رادارهایی است که به دو پایگاه اسرائیل در شبعا و جبل الشیخ متصل است و کنترل کامل همه تماس‌هایی که با تلفن همراه صورت می‌گیرد در اختیار دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها