کد خبر: ۱۸۰۰۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۶ آبان ۱۳۹۲
بشار اسد در جریان دیدار با هیاتی از کمیته ملی الجزایر درحمایت از مقاومت سوریه تاکید کرد، آنچه مردم منطقه با آن مواجهند بیانگر لزوم تلاش نخبگان و نیروهای ملی گرای عربی برای ایجاد بازدارندگی عربی با هدف استحکام بخشیدن به اندیشه عربی و قومی و رویارویی با تحولات و طرح های خارجی و تکفیری است، طرح هایی که حال و آینده ملت‌های عربی را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با هیاتی از کمیته ملی الجزایردر حمایت از مقاومت سوریه که شامل شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و آکادمی به ریاست " رمضان بودلاعه" رئیس این کمیته می‌شود، دیدار و گفتگو کرد.

اعضای این هیات در طی دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه بر رویارویی با تروریسم و اهداف شوم آن که ملت سوریه و جهان عرب را مورد هدف قرار داده است تاکید کرده و ابراز اطمینان کردند سوریه به عنوان نماد مقاومت و مدافع نخست موضوعات قومیتی و حامی منافع ملت‌های عربی بر تروریست‌ها پیروز خواهد شد.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: مواضع ملت الجزایر در حمایت از سوریه جای شگفتی ندارد به ویژه که الجزایری‌ها تجربه مشابه وضعیت کنونی سوریه را داشته‌اند و درد و رنجی که سوری‌ها از تروریست‌ها می‌کشند را تجربه کرده‌اند. علاوه بر آن، ملت سوریه و الجزایر دارای تاریخ مبارزاتی مشترک و تجربه مبارزاتی شرافتمندانه‌ای در مبارزه با استعمار دارند.

رییس جمهور سوریه تاکید کرد: حوادثی که در کشورهای منطقه در حال وقوع است، اهمیت ایجاد نیروهای نخبه و نیروهای ملی عربی را بیش از پیش نمایان می‌کند تا بدین وسیله نیروی بازدارنده‌ای شکل گیرد که از قومیت عربی حمایت و با طرحهای خارجی و تکفیری که آینده دنیای عرب را نشانه رفته است، مقابله کند.

در این دیدار آخرین تحولات مناطق عربی و بین المللی بررسی شد و اعضای هیات الجزایری لباس سنتی کشور خود را به بشار اسد تقدیم کردند.

هیات مزبور همچنین با مجروحان ارتش سوریه دیدار کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها