کد خبر: ۱۷۹۹۵۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۶     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

منابع آگاه مالی گزارش دادند، با تشدید تجسس‌ها برای پیدا کردن قاتلان دو خبرنگار فرانسوی که در شمال مالی به ضرب گلوله کشته شدند، دست‌کم 35 مظنون در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گیسلین دوپونت"، 57 ساله و "کلود ورلون" 55 ساله روز شنبه پس از مصاحبه با یک سخنگوی جدایی طلبان به طوارق در شهر "کیدال" در شمال شرقی مالی توسط گروه‌های تروریستی ربوده و کشته شدند.

یک منبع آگاه در کیدال اعلام کرد: در جریان تحقیقات مربوط به قتل دو خبرنگار فرانسوی، در 48 ساعت گذشته تعدادی در مالی دستگیر شده‌اند.

یک عضو نیروهای امنیتی مالی این اطلاعات را تایید کرده و تعداد بازداشت شدگان را دست‌کم 35 تن اعلام کرد. منابع دولتی کیدال این بازداشت‌ها را پیشرفتی "قابل تحسین" در تحقیقات توصیف کرد.

این منبع آگاه افزود: در اتومبیلی که در نزدیکی صحنه جنایت به حال خود رها شده بود شماره تماس‌های ارزشمندی پیدا شد. این جزئیات مهمی است.

یک منبع امنیتی مالی نیز گفت، اطلاعات در حال جمع آوری است و به بیش از تنها چند "سر نخ" رسیده است.

این کشتارها فرانسه را که تنها چند روز پیش برای بازگشت چهار گروگانش جشن گرفته بود، ملتهب کرد.

در همین حال "ابراهیم ابوبکر کیتا"، رئیس جمهوری مالی، پس از نشست با مدیر رادیو بین‌المللی فرانسه متعهد شد "این کشور هر کاری انجام خواهد داد تا مجرمان را دستگیر کند."

یک منبع فرانسوی نیز گفت، هفت بازپرس از جمله مقامات اطلاعاتی و پلیس به مالی فرستاده شده‌اند تا به روند تحقیقات کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها