کد خبر: ۱۷۹۹۴۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۲     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در بیت‌ لحم تاکید کرد: مهمترین چیز برای ما هم زیستی مسالمت آمیز اسرائیل و فلسطینیان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز سه‌شنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد و امروز با بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با جان کری، فلسطینی‌ها را به "بحران آفرینی" و ایجاد چالش در روند مذاکرات صلح خاورمیانه متهم کرد!

کری در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در بیت لحم گفت: ما به دنبال چیزی فراتر از تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین هستیم و روابط این دو برای ما بسیار حائز اهمیت است.

جان کری در مراسم افتتاحیه ساخت خیابان "العین" در بیت لحم گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به تحقق صلح پایبند است، ما مطمئن هستیم که با وجود تمام مشکلات، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو بر تحقق صلح تاکید دارند.

وی تصریح کرد: می‌خواهم تاکید کنم که هدف ما فقط تشکیل دو کشور نیست، هم و غم ما فقط مشخص کردن مرزها نیست بلکه آینده‌ مردم و همزیستی مردم اسرائیل و فلسطین برای ما مهم است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: تحقق اقتصاد شکوفا در فلسطین ایجاب می‌کند که سرمایه‌گذاری‌هایی در حیطه زیرساخت‌ها صورت بگیرد.

این مقام آمریکایی از کمک‌ها برای رشد و توسعه زیرساخت‌ها در فلسطین سخن گفت و در عین حال تاکید کرد: آینده اقتصاد فلسطین نه براساس کمک‌های خارجی بلکه براساس صلح و تلاش‌های مردم باید استوار شود.

وی تاکید کرد که حمایت‌های اقتصادی جایگزین حل و فصل سیاسی و مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و مسئولان فلسطینی نیست.

جان کری عنوان داشت: چالش‌های بسیاری وجود دارد و ما آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم و باید آینده بهتری را برای فرزندان و نسل‌های بعدی آن‌ها بسازیم.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مبلغ 75 میلیون دلار برای طرح‌های زیر ساختی در فلسطین ارائه می‌دهد.

جان کری تاکید کرد که این مبلغ به 25 میلیون دلاری که پیشتر اعلام شده بود، اضافه می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها