کد خبر: ۱۷۹۷۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۵ آبان ۱۳۹۲
باهنر در دانشگاه کرمان:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همین حالا نمایندگان سر و صدایشان بلند شده که چرا باید تمام استانداران چپی باشند و ما هم فعلا نمی‌خواهیم به دست و پای دولت بپیچیم.
به گزارش 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو »از کرمان، محمدرضا باهنر در برنامه سیاسی با موضوع «مذاکره با آمریکا »در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر که به همت جامعه اسلامی این دانشگاه بر گزار شده بود،اظهار داشت: 70 سال قبل داستان ما با آمریکا و ابرقدرت‌ها آغاز شد و اگر بعضی‌ها امروز می‌گویندکه امروز روز آب شدن یخ‌های بین ما و آمریکا است،این یک تصور وتحلیل اشتباه است.

وی با اشاره به تحلیل کار شناسان اینکه هر حرف و تعاملی ومدیریت می خواهد افزود: امروز روز مدیریت کردن دشمنی ما با آمریکا است.

افزود: دشمنی، مبارزه باهنر و رقابت هم می‌تواند، تابع مقررات و ساز و کارهایی باشد و یخ‌‌هایی که بین ما و آمریکا به وجود آمده ، یکی، دو تا، سه تا یا 10 تا نیست در عمق تاریخ فرو رفته است.

باهنر با اشاره به مشی‌ جنگی انتخاب شده از سوی آمریکا افزود: ، جنگ ادامه می‌یابد که به ایرانی و هم به جنایت‌هایی که آمریکا در سراسر دنیا طی 100 سال اخیر انجام داده و دشمنی هم می‌تواند، به رقابت تبدیل شود.

وی با بیان به اینکه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را بعید می‌دانیم به این زودی‌ها به وجود آید، افزود: و تا زمانی که این خوی و رفتار استکباری عوض نشود و منافع آمریکا ضابطه‌مند نشود، داستان همین است.

باهنر با اشاره به اقتصاد آمریکا تصریح کرد: فاصله اقتصادی آمریکا با کشورهای مختلف بسیار زیاد بود، اما مشخص شد که اقتصاد امریکا بدون رقیب نیست و سرعت رشد اقتصادی این کشورها سرعت بالایی است و آمار پنج، شش سال قبل نشان می‌داد که 55 درصد هزینه‌های نظامی در دنیا شامل تحقیقات، تولید و مصرف سلاح مربوط به کشور آمریکاست و این هزینه با عث شده که آمریکا در رتبه های پایین قرار گرفته است.

وی با اشاره به انفجار 11 سپتامبر دست پروده آمریما بود افزود:، آمریکابا این بهانه استراتژی جدید مبارزه با تروریسم برای خود را طراحی کرد و بعد، افغانستان و عراق را اشغال کرد وبعد گفتند آمریکا کابل را به پاریس خاورمیانه تبدیل می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها