کد خبر: ۱۷۹۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
رئیس مرکز امور زنان با اشاره به ارسال نامه‌ای به سازمان ملل و اعتراض نسبت به وضعیت زنان عراقی در زندان‌های ابوغریب گفت: هم‌اکنون زندان ابوغریب محلی برای تجاوز نظامیان آمریکایی به زنان عراقی شده است.
به گزارش 598 مریم مجتهد زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به ارسال نامه‌ای به "میشل باچلت" معاون دبیر کل و مدیر اجرایی مرکز زنان سازمان ملل اظهار داشت: زنان بی‌پناه عراقی از جمله گروه‌هایی هستند که به شدت در زندان آمریکایی ابوغریب آسیب‌دیده و خشونت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و بسیاری از آنها پس از آزادی از زندان برای رهایی از ننگی که به واسطه تجاوز به آن دچار شده‌اند دست به خودکشی زده‌اند.

وی افزود: چگونه می‌توان احساس زنی بی‌پناه را درک کرد که بدون هیچ دلیل و جرمی مورد تعرض قرار می‌گیرد و عفت و کرامت خود را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر توسط نظامیان آمریکایی از دست می‌دهد.

رئیس مرکز امور زنان با بیان اینکه بسیاری از زنانی که در زندان ابوغریب بازداشت شده‌اند مرتکب هیچ جرمی نیستند، گفت: بخش قابل توجهی از آنها به عنوان طعمه و گروگان در زندان نگه‌داری می‌شوند تا اقوام آنها وادار به تسلیم شوند.

مجتهد زاده ادامه داد: برخی دیگر از زندانیان زن در ابوغریب به دلیل مقاومت در مقابل بازجویی‌های شبانه و ناگهانی نظامیان آمریکایی از خانه‌هایشان یا به دلیل هوس‌های شیطانی این نظامیان در زندان‌ نگه‌داری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اخبار واصله یکی از زندانیان زن عراقی که موفق شده بود نامه‌ای را از زندان ابوغریب ارسال کند، عنوان کرد: این زندانی زن ابوغریب از آزادگان جهان برای کمک به زنان محبوس در این زندان کمک خواسته بود و گفته بود تعداد زیادی از زنان زندانی مورد تعرض نظامیان آمریکایی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز امور زنان بیان کرد: دراعلامیه تهران که در سومین اجلاس وزرای زن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد بر احترام به کرامت انسانی زنان و پیشگیری از خشونت نسبت به آنها در تمام ابعاد فیزیکی و روحی تأکید شده است.

مجتهد زاده ادامه داد: این انتظار از سازمان ملل وجود دارد با هدف دفاع از حقوق زنان تلاش بسیاری کند و با انجام اقداماتی از جمله بازدید از زندان ابوغریب و بررسی موارد نقض حقوق بشر زنان و ارائه گزارشی به جامعه جهانی و در جهت پیشگیری از نقض حقوق زنان زندانی و آزادسازی آنها از زندان ابوغریب تلاش کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
۱
۰
چاقو دسته ی خودشو نمی بره ! انتظار از سازمان ملل برای پیگیری موضوع خیلی خنده داره .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها